НАРОДНА ОСВІТА



Дві віри - селянина Мирона Катранника і більшовика Григорія Отроходіна (за романом В. Барки «Жовтий князь»)

Автор: admin от 30-06-2014, 12:31, переглянуло: 3122

У романі «Жовтий князь» розповідається про жнпя сімТ Кяпгранників від осені 1932 до жнив 1933 року. Це був найстрашніший період в історії України — голодомор, який винищив мільйони хліборобів, цвіт нації.

Мирон Катранник, його мати, дружина, троє дітей — звичайна хліборобська сім’я, що жила за світлими християнськими заповідями в атмосфері злагоди і тепла.

Категорія: Українська література

 


Дажбог - головне божество давніх слов’ян (за міфом «Про Сонце»)

Автор: admin от 18-01-2013, 23:00, переглянуло: 5619

Наші далекі пращури — східні слов’яни — були язичниками. Вони не визнавали єдиного Бога, а поклонялися силам природи і вшановували померлих предків. Сили природи у язичників утілювались в образах божеств.

Перше місце серед божеств у давніх слов’ян посідав бог Сонця — Дажбог,Його вшановували як джерело тепла та земного достатку. Небо, на якому перебував Дажбог, звалося Сварогом і вважалося його батьком. Тому бога Сонця звали Дажбог Сварожич.

Категорія: Українська література

 


Давньогрецький міф «Яблуко розбрату»

Автор: igor от 28-12-2012, 18:27, переглянуло: 56175

Багато красивих виразів прийшло до нас із грецьких міфів. Один такий вираз — «яблуко розбрату». Ось як він виник.
Одного дня верховний бог Зевс улаштував для всіх безсмертних богів вечірку. Тільки одну богиню він не запросив, бо то була покровителька сварок.

Категорія: Українська література

 


Діалектизми

Автор: asia2016 от 10-02-2017, 12:15, переглянуло: 1038

Діaлeктизми (від гpeц. διάλεκτοζ —гoвіp, нapіччя) — цe слoвa, вживaння яких хapaктepизується тepитopіaльнoю oбмeжeністю і більш-мeнш pізкo кoнтpaстує з пpийнятими в літepaтуpній мoві нopмaми.

Категорія: Українська література

 


Григорій Федорович Квітка-Основ'яненко - "Маруся" критика, аналіз твору та ліричних образів

Автор: asia2016 от 10-02-2017, 12:45, переглянуло: 1663

Дo сeнтимeнтaльнo-peaлістичних твopів Г. Квітки-Оснoв'янeнкa нaлeжaть сім пoвістeй: «Мapуся» (1834 p.), «Дoбpe poби, дoбpe й будe» (1837 p.), «Кoзиp-дівкa» (1838 p.), «Щиpa любoв» (1839 p.), «Бoжі діти» (1840 p.), «Сepдeшнa Оксaнa» (1841 p.) тa «Пepикoтипoлe» (1843 p.).

Категорія: Українська література

 


Григорій Сковорода «Всякому місту — звичай і права»

Автор: admin от 9-08-2014, 14:20, переглянуло: 29639

Історія написання: будучи людиною, яка не розлучалася з Біблією (за переказами, Святе Писання Г. Сковорода завжди носив із собою), поет розмірковує над сутністю людського життя в цьому світі крізь призму Священної Книги.

Чернетка автографа твору містить напис: «Дбаю тільки про те, щоб щасливо померти».

Категорія: Українська література

 


Григорій Сковорода «Бджола та Шершень» - аналіз твору, критика

Автор: admin от 9-08-2014, 14:26, переглянуло: 49343

Історія написання: протягом майже 5 років (1769 р. до 1774 р.) Г. Сковорода створює невеличкі байки, джерелом натхнення для яких слугує, з одного боку, творчість відомого грецького байкаря Езопа, а з іншого, — тогочасна дійсність

і філософські погляди митця. Г. Сковорода завершує роботу над байками 1774 р. й укладає збірочку, яку називає «Байки Харківські»

Категорія: Українська література

 


Григорій Сковорода «De libertate» («Про свободу») - аналіз твору, критика

Автор: admin от 9-08-2014, 14:24, переглянуло: 49439

Історія написання: проблема свободи була для Г. Сковороди однією з центральних, у той чи той спосіб актуалізуючись у різних творах. Для митця свобода передусім асоційована з духовною незалежністю людини від мирських спокус і марнот цього світу («Всякому місту — звичай і права») і водночас залежністю від Бога як осердя вселенської свободи й любові.

Категорія: Українська література

 


Григорій Квітка-Основ'яненко «Маруся» - аналіз твору, критика

Автор: admin от 14-08-2014, 21:24, переглянуло: 53026

Історія написання: із листа Г. Квітки-Основ’яненка П.О. Плетньову: «По случаю, был у меня спор с писателем на малороссийском наречии. Я его просил написать что-то серьезное, трогательное. Он мне доказывал, что язык неудобен и вовсе не способен. Знав его удобство, я написал Марусю и доказал, что от малороссийского языка можно растрогаться».

Категорія: Українська література

 


Григір Тютюнник. Біографія, життєвий і творчий шлях

Автор: admin от 28-04-2013, 10:35, переглянуло: 20125

Григір (справжнє ім’я Григорій) Михайлович Тютюнник народив­ся 5 грудня 1931 року в селі Щилівці на Полтавщині в селянській сім'ї. 1937 року батька майбутнього письменника заарештували й відправили на заслання, де він і загинув (пізніше був реабілітований). Малого Григора забрали до себе родичі на Донбас.

Категорія: Українська література