НАРОДНА ОСВІТА



§ 33. Ландшафт як просторово-цілісна система. Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти

Автор: admin от 3-08-2016, 01:09, переглянуло: 6691

ТЕМА 7. Ландшафти України

Ви дізнаєтеся про:

•    чинники, які впливають на формування природних ландшафтів;

•    сучасні ландшафти та фізико-географічне районування України;

•    природні умови й особливості географічного положення фізико-географічних країн, природних зон і природно-аквальних комплексів Чорного й Азовського морів;

•    природоохоронні території;

•    особливості прояву вертикальної поясності в Українських Карпатах і Кримських горах.

Ви навчитеся:

•    визначати основні чинники формування природних ландшафтів, природних країн і природних зон;

•    показувати на карті природні зони, гірські країни;

•    характеризувати рівнинні лісові, лісостепові, степові та гірські ландшафти, природні комплекси морів;

•    пояснювати на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи в ландшафті;

•    аналізувати карту ландшафтів, зокрема співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у вашій місцевості, ландшафтні профілі;

•    оцінювати природні ресурси зон, гірських областей, морів, наслідки впливу господарської діяльності людини на природні ландшафти.

Категорія: Географія

 


§ 32. Різноманітність тваринного світу України

Автор: admin от 3-08-2016, 01:08, переглянуло: 4944

ТЕМА 6. Тваринний світ України

Ви дізнаєтеся про:

•    видовий склад тваринного світу;

•    види тварин, які занесені до Червоної книги України.

Ви навчитеся:

•    аналізувати карту тваринного світу України;

•    наводити приклади акліматизації та реакліматизації тварин;

•    знаходити закономірності поширення основних типів тваринного світу України;

•    оцінювати стан і роль тваринних ресурсів України.

Категорія: Географія

 


§ 31. Рослинний світ України

Автор: admin от 3-08-2016, 01:08, переглянуло: 4369

Земля неодноразово зазнавала змін впродовж геологічної еволюції. Зміни її поверхні, клімату відбувались у різних регіонах по-різному, що також вилинуло на видовий склад рослинності.

На території України є види, які були завезені з інших країв.

Категорія: Географія

 


§ 30. Ґрунтові ресурси України

Автор: admin от 3-08-2016, 01:07, переглянуло: 3113

Ґрунтові ресурси вашої місцевості. Вивчаючи географію рідного краю, ви, певна річ, звертаєте увагу й на ґрунти у вашій місцевості. З попередніх курсів географії ви знаєте, у якій природній зоні знаходиться ваша місцевість. Користуючись картами атласу «Природні зони» та «Ґрунти», визначте типи ґрунтів вашої місцевості. За краєзнавчими матеріалами ознайомтесь із типами фунтів, їх родючістю та використанням у різних галузях господарства, а також їх охороною. Дізнайтеся, чи однакові ґрунти біля школи, вашої домівки, у парку, на клумбах і газонах.

Категорія: Географія

 


§ 29. Умови ґрунтоутворення. Основні типи ґрунтів

Автор: admin от 3-08-2016, 01:06, переглянуло: 5540

ТЕМА 4. Ґрунт і ґрунтові ресурси

Ви дізнаєтеся про:

•    ґрунтові ресурси України;

•    умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів;

•    типи ґрунтів в Україні;

•    закономірності поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах.

Ви навчитеся:

•    називати основні чинники ґрунтотворення;

•    наводити приклади типів ґрунтів України;

•    характеризувати ґрунтові ресурси України;

•    пояснювати умови ґрунтоутворення, особливості поширення ґрунтів;

•    аналізувати карту ґрунтів України;

•    робити висновки щодо закономірностей поширення ґрунтів на рівнинній частині України та в горах;

•    оцінювати заходи з раціонального використання й охорони ґрунтів.

Категорія: Географія

 


§ 28. Водні ресурси України. Води суходолу вашої області

Автор: admin от 3-08-2016, 01:06, переглянуло: 3038

Водні ресурси України — один із життєво важливих компонентів гідросфери земної кулі й основа соціально-економічного розвитку, задоволення основних потреб людей. Водні ресурси — поверхневі й підземні води, придатні для використання в народному господарстві країни. Вода забезпечує роботу виробництв продовольства, бере участь у збереженні екосистеми території.

Категорія: Географія

 


§ 27. Болота, підземні води України

Автор: admin от 3-08-2016, 01:05, переглянуло: 3663

Готуємося до наступного уроку Підготуйте невелике повідомлення про один гідрологічний об’єкт Україн (на вибір).

ширені па заході Полісся, у лісостепу та в Українських Карпатах. Приблизно 10 % площ усіх боліт України охороняється державою. Болота й торфовища мають важливе водоакумулятивпе й водоохоронне значення.

Категорія: Географія

 


§ 26. Озера, лимани, водосховища, канали

Автор: admin от 3-08-2016, 01:05, переглянуло: 3098

Озера. На території України налічується майже 20 тис. озер, із них 7 тис. мають площу понад 10 га. Вони утворюють озерні краї. Як правило, ці озера розташовані в заплавах річок, переважно на території Полісся. Більшість озер прісноводні, лише па півдні України кілька десятків озер солоні.

У басейнах річок Західний Буг і Прип'ять розташовані Шсщькі озера (понад ЗО прісноводних водойм), що мають карстове походження.

Категорія: Географія

 


§ 25. Основні річкові басейни та системи

Автор: admin от 3-08-2016, 01:04, переглянуло: 8520

Основні річкові басейни та системи. Річки завжди відігравали важливу роль у життєдіяльності людини. Люди селилися па берегах річок, використовували їх воду в побуті й господарстві. Річки глибоко ввійшли в культуру народів, стали національними символами.

Більшість річок України (94 %) належить до басейнів Чорного й Азовського морів.

Категорія: Географія

 


§ 24. Склад вод суходолу

Автор: admin от 3-08-2016, 01:04, переглянуло: 5495

ТЕМА 3. Води суходолу та водні ресурси

Ви дізнаєтеся про:

•    склад вод суходолу в межах України;

•    основні річкові басейни та системи;

•    шляхи раціонального використання й охорони водних ресурсів України.

Ви навчитеся:

•    називати склад вод суходолу в межах України;

•    показувати на карті річкові системи, озера, лимани, водосховища, канали, артезіанські басейни;

•    формулювати основні поняття з теми;

•    характеризувати водні об’єкти України, шляхи раціонального використання водних ресурсів;

•    пояснювати особливості живлення й водного режиму річок, озер;

•    порівнювати гідрологічні особливості водних об’єктів;

•    визначати падіння та похил річки;

•    оцінювати водні ресурси вашої місцевості, наслідки їх використання.

Категорія: Географія