Павло Загребельний. Життєвий і творчий шлях
Павло Архипович Загрсбельний народився 25 серпня 1924 рику в селі Солошшюму на Полтавщині. Закінчивши 1941 року середню школу, пішов добровольцем до війська. Спочатку навчався в Київському артилерійському училищі, брав участь в обороні Києва, був двічі поранений. Після тяжкого поранення 1942 року потрапив до німецького полону, до лютого 1945 року перебував у нацистських концтаборах. Після звільнення працював у радянській воєнній місії в Західній Німеччині. Після демобілізації 1946 року вступив на філологічний факультет Дніпропетровського університету. Здобувши вишу освіту, майже півтора десятиліття працював журналістом (в обласній дніпропетровській газеті, у журналі «Вітчизна»). У цей час активно займався літературною працею. Став відомим після виходу книжки «Дума про невмирущого» (1957), значною мірою заснованої на власних спогадах воєнного лихоліття. У 1961-1963 роках Загребельнин був редактором «Літературної газети» (пізніше — «Літературна Україна»), у 1979—1986 роках очолював Спілку письменників України.
У 90-х роках письменник відійшов іїід активного громадського життя, зосередившись на літературній діяльності. 2004 року він був нагороджений званням Героя України.
Помер Павло Загребельний 3 лютого 2009 року.
Письменник відомий своїми прозовими творами: «Європа 45» (1959), «Європа. Захід» (1960), «Спека» (1960), «День дня прийдешнього» (1964), «Добрий диявол» (1967), «Диво» (1968), «З погляду вічності» (1970), «Розгін» (1980), «Євпраксія» (1975), «Роксолана» (1980), «Ангельська плоть» (1992), «Попіл снів» (1995), «Юлія, або Запрошення до самовбивства» (1994), «Стовпотворіння» (2004) та ін.
Найбільшу популярність у читачів Загребельний завоював своїми творами на історичну тематику «Диво», «Первоміст», «Смерть у Києві», «Євпрак- сія», «Роксолана», «Я, Богдан».
У романі «Диво» поєдналися образи різних епох, далеке минуле і близьке авторові XX століття з ного проблемами. У центрі твору — образ Софійського собору в Києві, що виступає символом народного духу, втілює безперервність української культурної традіщіі.
«Багатий ідейно-психологічний зміст роману (“Диво”), різні розгалуження основної його проблематики зосереджуються, звичайно, не лише в образах Сивоока і Ярослава. Дід Родим, молодий стрілець Лучук, підступний медовар Ситник — суцільне втілення зла, щирий Сивооків товариш грузин Гюргій, майстер, позбавлений мужності, яку дає справжній талант, пристосуванець з одинадцятого століття Міщило (це про нього Сивоок вигукує: “Бійся посередності, о княже!") і чимало інших, зокрема майстерно виписані, не схожі між собою жінки — острів’янка Ісса, лісовичка ІІІуй ця-Забава, Ягода з Радогості, дочка Шуйці Ярослава — багатолике велелюддя, шо разом з рясним історико-суспільним тлом створюють і своєрідний образ епохи.
Серед помітних героїв роману — і наші сучасники: вчені Гордій Отава та його син Борис (історик Гордій Отава під час війни рятує фрески Софії від вивезення до Німеччини, хоча при цьому й гине; Борис Отава досліджує історію знаменитого собору, продовжує справу батька). Це все розвиток тої ж теми мистецтва — і як “дива", і як боротьби проти несвободи й зла, і як співця всього життєтворчого».
Мітки: біографія, конспект по біографії, біографія коротко, детально.
Питання для самоперевірки
Початковий рівень
- Коли був опублікований роман «Диво»?
- В яку епоху відбуваються основні події роману «Диво»?
- Назвіть персонажів роману П. За гребельного.
Середній рівень
- Дайте визначення історичного роману. У чому полягає ііого своєрідність?
- Розкрийте значення назви роману «Диво».
- Схарактеризуйте образ Бориса Отави.
Достатній рівень
- За допомогою яких засобів і прийомів автор »Дива» відтворив середньовічний колорит?
- Схарактеризуйте образ Сивоока. Як у цьому образі втілено ідею творчості?
- Яку роль у романі відіграє образ Софії Київської, шо він символізує?
- У чому полягає суперечливість одразу князя Ярослава Мудрого?
- Простежте взаємодію язичницьких і християнських елементів у романі. Якою у зв'язку з цим є авторська позиція?
Історична правда і художній вимисел — поняття, безпосередньо пов'язані з жанром історичного роману, в якому історична правда поєднується з правдою художньою, реальні історичні факти узгоджуються з художнім вимислом, справжні історичні особи співіснують із вигаданимн персонажами.
Мітки: питання для контрольної роботи, самостійної роботи, запитання та завдання по творчості
Автор: admin от 28-04-2013, 11:12, Переглядів: 6647