Види маркетингу » Народна Освіта


Народна Освіта » Економіка » Види маркетингу






Види маркетингу

Маркетинг розвивається так само як і інші сфери людської діяльності. В індустріальну еру застосовується два види, або методи маркетингу:
1. Маркетинг, орієнтований на продукт чи послугу.
2. Маркетинг, орієнтований на споживача, на певну клієнтуру.
Обидва ці види маркетингу, з самого початку своєї появи, були пов’язані з певним ризиком, який зберігається і до цього часу. Проте його можна уникнути якщо їх об’єднати.
Маркетинг орієнтований на продукт, виріб, послугу.
Якщо виробник виготовив прекрасний товар, або може надати певну послугу, то слід вважати, що робота виконана лише на половину і не більше. Справа у тому, що роботу можна вважати виконану до кінця, лише тоді, коли вона комусь потрібна, тобто якщо якийсь споживач позитивно оцінить працю товаровиробника і купить товар, чи оплатить послугу. А споживач це зробить лише тоді, коли він отримає від придбаного товару, послуги, відповідне задоволення, користь.
Необхідно завжди пам’ятати, що чим новітніший з якимись новими властивостями і до цього часу невідомий покупцю товар, тим більший ризик його продати. Так, наприклад, корпорація „Dupont” протягом 25 років розробляла волокно, яке виявилося міцніше сталі і має велику гнучкість. Вона потратила на це 700 млн. доларів вважаючи, що споживачі будуть у захопленні від цього волокна. На справді цього не сталося бо не було відомо де можна використати це волокно. Тому голова правління „Dupont” Р. Хекерт назначив групу експертів, які зайнялися пошуком ідей, де його можна використати і як краще організувати маркетинг. Результатом цього був підготовлений документ під заголовком „Стратегічний маркетинг” в якому другий вид маркетингу, орієнтованого на споживача, був визнаний більш важливий.
Маркетинг орієнтований на споживача.
Невеликі компанії можуть надавати перевагу другому виду маркетингу орієнтованому на споживача. Адже простіше поставляти те, що буде куплено. Але той хто орієнтується тільки на запити покупця, також ризикує.
Адже якщо Ви знайшли споживачів, але у Вас немає продукту який їм потрібний, то можна вважати що робота також виконана лише на половину. Якщо Ви орієнтуєтесь на споживача, то Ви повинні знати що вони купують. Не що продається на ринку, а що купують споживачі. Таку інформацію можна отримати лише спілкуючись з покупцями безпосередньо відвідуючи ринок, виставки або найнявши того, хто на цьому добре розуміється. Тому існує ще один вид маркетингу, який є менш ризиковий порівняно з двома попередніми. Це маркетинг орієнтований на продукт і на споживача. Його називають інтегрований маркетинг.
Інтегрований маркетинг.
Суть інтегрованого маркетингу полягає у тому, що і продукт і споживач створюються, формуються одночасно. Наприклад, одна з американських фірм реалізує цю концепцію таким чином. Інженер фірми сидячи за чашкою кави з клієнтом, робить на звичайному папері чи серветці грубий нарис виробу. Потім
іде до себе і виконує новий, завершений рисунок цього виробу з яким відправляється до замовника щоб мати зворотній зв’язок, отримати його думку. Якщо вона позитивна, то виготовляється виріб з яким виробник знову відправляється до клієнта щоб отримати кінцеве зауваження, побажання. Після цього укладається контракт на виробництво і поставку потрібного споживачу товару. При цьому замовник може асигнувати кошти на його виробництво.
В залежності від того, яка на ринку виникає і складається кон’юнктура, які спостерігаються тенденції, фірма повинна розробляти і здійснювати відповідну маркетингову діяльність.
Б. Кузняк

Категорія: Економіка

Автор: admin от 5-10-2012, 22:11, посмотрело: 1479