Народна Освіта » Технології ( Трудове навчання ) » § 2. Правила внутрішнього розпорядку та безпечної праці в шкільній майстерні

НАРОДНА ОСВІТА

§ 2. Правила внутрішнього розпорядку та безпечної праці в шкільній майстерні

1.    Організація робочого місця.

2.    Правила внутрішнього розпорядку в майстерні.

3.    Правила виробничої санітарії та особистої гігієни.

4.    Правила виконання практичних робіт.

Організація робочого місця

У 5-му класі уроки трудового навчання проходитимуть у шкільних майстернях*, де знаходяться меблі, обладнання та інструменти. Усе це допомагатиме у виготовленні виробів. Перед тим як розпочати роботу, потрібно насамперед правильно організувати своє робоче місце*. Правильна, раціональна організація робочого місця — це розміщення обладнання, матеріалів, усіх потрібних для роботи інструментів і пристроїв у відповідних робочих зонах (мал. 4).

Робоча зона — це простір, у межах якого можна дістати необхідний інструмент або матеріал при зручному положенні частин тіла.

Щоб робота приносила задоволення, необхідно знати, як правильно поводитись у майстерні, правила безпечної праці й санітарно-гігієнічні вимоги.

Правила внутрішнього розпорядку в шкільній майстерні

1.    Приходити на заняття за кілька хвилин до дзвінка.

2.    Заходити до майстерні організовано з дозволу вчителя.

3.    Перед початком заняття вдягнути робочий одяг (халат або фартух, хустку).

4.    Підготувати своє робоче місце до роботи.

5.    Розпочинати виконання робіт тільки з дозволу вчителя.

6.    Працювати на своєму робочому місці. Не залишати його без дозволу вчителя.

7.    Не відволікатися від роботи, не заважати працювати іншим.

8.    Дотримуватися порядку та чистоти на робочому місці.

9.    Обережно та дбайливо поводитися з інструментами й матеріалами, використовувати їх лише за призначенням.

10.    Не вмикати електричні прилади та обладнання без дозволу вчителя, без потреби не крутити ручки й важелі швейних машин та інших пристроїв, не торкатись електричних проводів і рухомих частин механізмів.

11.    Економно використовувати електроенергію та матеріали.

12.    Припиняти роботу за вказівкою вчителя й уважно слухати його зауваження, пояснення.

13.    Під час перерви виходити з майстерні.

14.    Після завершення роботи прибрати своє робоче місце (покласти інструменти, пристрої та матеріали у відповідні місця). Зняти спецодяг, вимити руки.

Правила виробничої санітарії та особистої гігієни

1.    Працювати лише в робочому одязі.

2.    Робочий одяг має бути охайним, чистим.

3.    Виконуючи роботу, сидіти прямо, на всій поверхні стільця, на відстані 10-15 см від краю стола. Відстань від очей до виробу, що виготовляється, має дорівнювати 30-35 см (неправильна робоча поза шкодить поставі, спричинює швидку втомлюваність і шкодить роботі органів травлення).

4.    Під час роботи світло має падати на робоче місце зліва або спереду.

5.    На робочому місці не має бути зайвих інструментів і матеріалів.

6.    Робоче місце слід тримати в чистоті й порядку.

7.    Після закінчення роботи прибрати робоче місце щіткою або вологою ганчіркою. Здмухувати сміття або ж змітати рукою заборонено.

Правила виконання практичних робіт

1.    До початку роботи перевірити справність інструментів та обладнання.

2.    Під час роботи додержуватися технологічної дисципліни, правил користування обладнанням та інструментами, чітко дотримуватися правил безпечної праці.

3.    Після завершення роботи вимкнути електричні прилади, покласти інструменти й вироби у відповідні місця, прибрати робоче місце.

Правила внутрішнього розпорядку, безпека праці, робоче місце, робоча зона, виробнича санітарія, особиста гігієна.

1.    Що означає правильна організація робочого місця?

2.    Назви правила внутрішнього розпорядку в майстерні.

3.    У чому полягає виробнича санітарія?

4.    Яких правил необхідно дотримуватися під час виконання практичних робіт?

Обговори з однокласниками, чому потрібно дотримуватися правил внутрішнього розпорядку та безпечної праці в шкільній майстерні. Обґрунтуйте свою думку.

Розпитай дорослих, які працюють на виробництві, про їхню технологічну діяльність. Які вироби вони виготовляють та з яких матеріалів?

Автор: admin от 23-11-2013, 15:38, посмотрело: 9062