Народна Освіта » Мистецтво » Вплив світла на колір. Флористика

НАРОДНА ОСВІТА

Вплив світла на колір. Флористика

Довічним і чудовим тлом для зображення людських доль та історії є природа. Вона така багата і різноманітна, що, малюючи її, можна розгубитися, не розуміючи, із чого починати. А починати ліпше із замальовок малих природних форм: квітів, гілочок, листя, окремих рослинок. Кожна замальовка з натури, кожен етюд збагачують пам’ять, допомагають у роботі з уяви. Найзахопливі-ше в малюванні рослин - робити відкриття. Відкривати, що немає двох однакових листочків, двох однакових пелюсток, плодів тощо. Кожна пелюстка має свій колір, який змінюється залежно від того, освітлена вона чи розміщена в тіні. Кожна квітка (навіть якщо вона виросла на одному кущі з іншими) має свій особливий колір, свою форму.

Малюючи рослини в приміщенні, краще вибирати бокове освітлення, щоб світло на об’єкт зображення падало збоку. У цьому разі ви чіткіше бачитимете конструкцію, легше виявите об’єм.

Над малюнком краще працювати при денному світлі, яке не спотворює кольори. Штучне світло змінює колірні співвідношення. Воно додає більшу кількість теплих відтінків, збільшуючи вміст складних брудних відтінків у тінях. Особливу увагу слід приділити відмінності кольорів, колірним відтінкам. Розглядати треба всі кольори разом, у порівнянні, а не окремо кожний. Колір намагайтеся писати таким, яким він стає у співвідношенні з іншими (про це ми розповідали в темі, присвяченій колориту).

Спочатку вам важко буде правильно намалювати зелень. Зелений колір дуже різноманітний: від дуже світлих, майже жовтих, відтінків до глибоких синьо-зелених або й навіть фіолетово-зелених, коричнево-зелених. Намагайтеся «відчути» саме той відтінок, який вам потрібен.

Малюючи квіти, вам не треба створювати композицію стандартно, розміщуючи квіти в центрі картини, - це справляє враження одноманітності. Намагайтеся добре скомпонувати квіти. Їм не повинно бути «тісно» у форматі аркуша, щоб не виникло вра-

Писати фарбами - створювати живописне зображення.

ження, ніби вони «задихаються». Квіти не можуть бути невиправдано маленькі щодо аркуша, навколишнього середовища. Іноді буває, що квіти і посудина, у якій вони стоять, зображені однаково ретельно, з переліком усіх подробиць, випадкових предметів тла. У результаті все ніби добре, але квіти не хвилюють, не привертають до себе уваги, тому що намальовані без переважаючої до них цікавості. Якщо ви роботу присвячуєте квітам, вони мають

стати її змістовим центром.

Тло не може бути яскравішим, ніж квіти, інакше вони «загубляться», зникнуть, розчиняться в ньому. Тло потрібно зображувати природним, не надуманим,

щоб можна було уявити, де містяться квіти (в приміщенні чи на свіжому повітрі). Це допоможе вам виявити об’єм, передати гру світлотіні, підкреслити фактуру, матеріальність, прозорість ніжних рослин. Сама квітка також має бути зображена не тільки як яскрава пляма, але і як складна форма зі своєю особливою грою світлотіні.

Квітка - це не тільки колір і силует, а й об’єм, це унікальний витвір. Ніде в світі не знайдеться її двійника. Дуже важливо тонко відчути колір саме цієї красуні, відтінок, який її відрізняє від інших. Живі квіти - яскравий емоційний образ. Їх можна бачити, відчувати, нюхати, доторкатися. Ви творите своє бачення, образ...

Якщо ви малюєте на пленері, у тіні, освітлені частини натури будуть мати холодний відтінок під впливом рефлексів неба, а тіньові -теплий. Якщо на натуру падає пряме сонячне світло, освітлені ділянки стають теплими, ніби насичуються теплом сонця. У цьому разі тіні стануть холодними і тільки в рефлексах знову з’явиться «тепло». Як і в чорно-білих ботанічних замальов

ках, вам треба дуже уважно вдивлятися в усі деталі. Саме вони є тим неповторним, «портретним», що є в рослині. Хто відчуває природу, розуміє її, пізнає багато таємниць, доступних тільки спостережливій і уважній людині.

1.    Як змінюються кольори в приміщенні за денного і штучного освітлення?

2.    Як змінюються кольори за прямого сонячного освітлення і в тінях?

Зробіть замальовку з натури квітки у вазі чи кімнатної квітки в горщику.

Подумайте, який настрій ви хочете передати у своїй роботі.

Інструменти та матеріали: аркуш паперу, акварельні фарби, олівець, гумка, пензлі.

План роботи:

•    На аркуші паперу скомпонуйте зображення.

•    Порівняйте пропорції різних частин зображення між собою, ширину до висоти.

•    Оберіть, який колорит матиме ваша робота.

•    На палітрі заздалегідь випробуйте колірні співвідношення і оберіть ті, які найкраще відповідають вашому задуму.

•    Наприкінці роботи подивіться загалом на свою роботу, виправте помилки, зробіть уточнення. Визначте акценти.

•    Збережіть роботу, адже вона знадобиться для вправ з декоративно-ужиткового мистецтва.

Лерегус Михайло Горлійович (19041997) - відомий український живописець і графік. Працював у Харкові і Києві. Класичними стали історичні картини майстра, присвячені переважно часам козацтва («Народження пісні», триптих «Дума про козака Голоту»). Але найважливіша тема творчості митця -Тарас Шевченко. Протягом усього життя Дерегус звертався до образу Кобзаря, епізодів його біографії («Т. Шевченко в науці у дяка», «Тарас-пастух», «Т. Шевченко - студент Академії мистецтв» та ін.). Він є одним із кращих ілюстраторів поезії і прози Тараса Шевченка. Дерегус ілюстрував також твори М. Гоголя («Тарас Бульба»).

МЕТОДИ РОБОТИ АКВАРЕЛЛЮ

Лесування. Це метод накладання одного кольору на інший. При цьому спочатку роблять підмальовок, а пізніше накладають фарби, нашаровуючи один відтінок на інший. Той шар фарби, який ви покладете першим, буде ніби просвічуватися крізь верхній. Починати краще з більш холодних відтінків і зверху, оскільки фарба при стіканні сповзає з верху до низу.

Alla prima. Перекладається ця назва з італійської як «із самого початку». Це відбиває головний принцип методу - усі відтінки пишуться в повну силу з першої спроби, відразу беручи до уваги деталі. Такий метод добре підходить для швидких замальовок.

По-мокрому. Для роботи по-мокрому треба спочатку зволожити папір, на якому буде виконана робота. Папір має бути вологим, але без зайвої води. Фарба за такого методу лягає м’яко, без чітких контурів. Колірні відтінки треба намагатися змішувати на палітрі відразу правильні, хоча якщо десь помилилися, то обережно на кінчику пензля можна додати інший колір, який м'яко розтечеться.

 

Це матеріал з підручника Образотворче Мистецтво 5 клас С.М. Железняк

 

Категорія: Мистецтво

Автор: admin от 29-01-2014, 15:41, Переглядів: 7924