§ 28. Торговельні мережі » Народна Освіта





§ 28. Торговельні мережі

§ 28. ТОРГОВЕЛЬНІ МЕРЕЖІ

1.    Що, на твою думку, називається торговельною мережею?

2.    Назви відомі тобі магазини. Якими товарами вони торгують?

3.    З якого документа можна дізнатись про якість товару?

 

Магазини, що існують у більшості країн світу, можна розділити на кілька типів.

Спеціалізовані магазини, які торгують вузьким переліком товарів з широким асортиментом у межах цього переліку: одяг і взуття, прикраси, спортивні товари, меблі, квіти, книги тощо (мал. 211).

Універмаги - це універсальні магазини загальноміського значення, які торгують різноманітним асортиментом непродовольчих товарів (мал. 212). Зазвичай це одяг, меблі, інші товари для дому. Кожен тип товару продається в певному відділі, яким управляють фахівці з торгівлі (мерчандайзери).

Супермаркети - це великі універсальні магазини самообслуговування, що торгують товарами повсякденного попиту, переважно продовольчими. Головне завдання - задовольнити основні потреби людини в таких товарах (мал. 213).

Невеликі магазинчики - це невеликі торговельні заклади, що розташовані поблизу житлових кварталів міст, відкриті допізна, працюють без вихідних. У них представлено обмежений асортимент товарів з високою швидкістю обігу. Невеликий асортимент примушує власників підвищувати торгову націнку, проте подовжений час роботи, наявність товарів повсякденного попиту і зручне розташування дозволяють задовольнити важливі потреби покупців, які готові платити за це (мал. 214).

Магазини, що торгують за зниженими цінами (дискаунти), пропонують стандартний асортимент товарів за нижчими цінами, оскільки мають можливість встановлювати меншу частку прибутку за рахунок великого обігу. Дискаунти можуть мати як широкий асортимент, так і спеціалізований (спортивні, електротехнічні, книжкові та ін.) (мал. 215).

Супермагазини - це магазини, торгова діяльність яких спрямована на задоволення потреб людей у постійних покупках про-

дуктів харчування та інших товарів. Як правило, вони пропонують також послуги пралень, хімчисток, ремонт взуття та ін. Останніми роками спостерігається поява су-пермагазинів, або гіпермаркетів, які насправді є гігантськими спеціалізованими магазинами. Асортимент товарів, представлених у таких підприємствах роздрібної торгівлі, виходить за рамки товарів, що купуються щоденно. Він включає меблі, велику та дрібну побутову техніку, одяг і багато іншого (мал. 216).

Будь-який товар, що реалізується в торгівельній мережі, повинен мати відповідний документ, у якому зазначаються всі його дані. Для продуктів харчування - це дані про назву продукту, його масу, склад, відсотковий вміст вітамінів, енергетичну цінність продукту, умови та термін його зберігання, назву, адресу, контактні телефони, електронні адреси виробника тощо. Зазначена інформація фіксується на упаковках продуктів (мал. 217).

Різні продукти відрізняються за своєю складністю харчової цінності, проте серед них немає винятково шкідливих або винятково корисних. Продукти корисні за умови дотримання принципів збалансованого, адекватного харчування, але можуть приносити і шкоду. Тому сучасна людина не повинна складати свій раціон бездумно, виходячи з особистого смаку. Харчування кожної людини має бути збалансованим і враховувати безліч чинників, що впливають на здоров’я. Зважаючи на зазначене, перед тим як придбати певні продукти, необхідно ознайомитись із такими даними та визначити доцільність їх придбання.

ЛАБОРАТОРНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА № 11

Ознайомлення з даними упаковок продуктів харчування

Обладнання і матеріали: набір упаковок продуктів харчування.

Послідовність виконання роботи

1. За завданням учителя ознайомся з даними упаковок продуктів харчування.

2.    Визнач усі дані продуктів харчування.

3.    Якими даними ти доповнив зазначену інформацію?

4.    Усі дані запиши в робочий зошит та обґрунтуй своє міркування.

спеціалізований магазин, супермаркет, універмаг, гіпермаркет, інструкція, мерчандайзер.

Асортимент - набір товарів або виробів різних видів і сортів.

1.    Які найпоширеніші магазини займаються торгівлею товарів широкого асортименту?

2.    Що спільного та в чому відмінність між супермаркетом та гіпермаркетом?

3.    З якого документа можна дізнатися про харчову цінність продукту?

Тестові завдання

1.    Фахівці з торгівлі - це

А менеджери Б мерчандайзери В бухгалтери

2.    Гігантські спеціалізовані магазини - це А універмаги

Б продовольчі магазини В гіпермаркети

3.    Магазини, що торгують за зниженими цінами, - це А продовольчі магазини

Б гіпермаркети В дискаунти

Автор: admin от 10-11-2013, 17:56, посмотрело: 1600