Народна Освіта » Моніторинг у п'ятих та десятих класах (2013) » Завдання моніторингу з біології 10 клас / Біологія моніторинг 10 клас завдання

НАРОДНА ОСВІТА

Завдання моніторингу з біології 10 клас / Біологія моніторинг 10 клас завдання

Скачати завдання моніторингових тестів з біології 10 клас:

"Біологія. 10 клас. Збірник завдань для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів в основній школі" (авт. Н.Ю. Матяш, О.Г. Козленко, В.В. Додь): № 3, № 4, № 7, № 10.


Слово до вчителя

 

Збірник призначено для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти з біології учнів 10-х класів за результатами їх навчання в основній школі.

 

Завдання складено відповідно до чинної програми з біології для 7-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів (Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Біологія. 7-11 класи. - К.: Ірпінь: Перун, 2005).

 

Посібник містить 10 варіантів тестів, кожен з яких складається з 16 завдань, розподілених на чотири частини, що відрізняються складністю та формою. Окремого зошита (аркуша) для виконання роботи не потрібно.

 

Час виконання роботи - 45 хвилин.

 

Кожен варіант тесту містить завдання, які разом максимально охоплюють зміст навчального матеріалу за весь шкільний курс біології основної школи таких класів:

 

7-го    - 25 %, які охоплюють зміст про будову, життєдіяльність, розмноження і розвиток рослин; різноманітність рослин; гриби, лишайники, бактерії;

 

8-го    - 25 %, які охоплюють зміст про будову, життєдіяльність, різноманітність тварин; організми і середовище їх життя;

 

9-го    - 50 %, які розкривають зміст про будову і функції організму людини, біологічні основи поведінки людини.

 

Завдання добиралися за складністю таким чином: легкі (початковий - репродуктивний рівень) - 6 завдань - 40 %, оптимальні (ІІ рівень - середній - продуктивний, на розуміння, з урахуванням стандартних ситуацій) - 7 завдань - 35 %, складні (ІІІ рівень - високий -творчий, з урахуванням нестандартних ситуацій) - 3 завдання - 25 %. Виходячи із цієї характеристики, на виконання кожного завдання відводиться різний час.

 

У змісті завдань враховано характеристики рівнів когнітивної сфери: знання, розуміння, аналіз, синтез, оцінка, застосування, які дають змогу визначити навчальні дії та інтелектуальні вміння учнів. Вони розподілені в тесті таким чином: на виявлення фактологічних знань - 6 завдань - 40 %, на розуміння, аналіз, оцінку - 7 завдань - 35 %, на синтез і застосування знань у різних життєвих ситуаціях - 3 завдання - 25 %.

 

Кожен тест містить завдання різних типів: вибір однієї правильної відповіді, знаходження відповідності, встановлення послідовності, конструювання довільної відповіді. Вони складають структуру тесту. У тесті типи завдань розподілено таким чином (див. таблицю 1).

 

Таблиця 1

 

Структура варіанта тесту

 

Типи завдань

Кількість

завдань

Відсоток завдань від їхньої кількості

Оцінний бал за завдання

Загальна

кількість

балів

З вибором однієї правильної відповіді (№ 1-8)

8

50

1

1 х 8 = 8

На встановлення відповідності (№ 9-11)

3

19

Від 1 до 2

2 х 3 = 6

На встановлення послідовності (№ 12-14)

3

19

2

2 х 3 = 6

 

Типи завдань

Кількість

завдань

Відсоток завдань від їхньої кількості

Оцінний бал за завдання

Загальна

кількість

балів

Багатокомпонентні завдання з розгорнутою відповіддю

2

12

 

2 х 3 = 6

Завдання № 15. Біологічна задача

1

6

Компоненти:

1-й    - розв’язок задачі або опрацювання інформації, зображеної

на графіку, -1 бал;

2-3-й    - розгорнута відповідь -по 1 балу

3

Завдання № 16. Робота з графіком

1

6

3

Разом:

16

100 %

 

26 балів

 

Продовження таблиці 1

 

Кожен варіант тесту складається із чотирьох частин.

 

Перша частина тесту містить 8 завдань на вибір однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих. Ці завдання спрямовані на виявлення в учнів фактологічних знань, уміння їх застосовувати. Правильне виконання кожного із завдань 1-8 оцінюють в 1 бал.

 

Друга частина тесту містить три завдання (9-11) на встановлення чотирьох відповідностей. Правильне виконання одного завдання оцінюють від 1 до 2 балів, що означає, якщо учень або учениця правильно підібрали дві логічні змістові пари (відповідності), тоді завдання оцінюють в 1 бал, якщо всі чотири відповідності, - 2 бали. Ці завдання спрямовані на розуміння змісту і виявлення в учнів умінь порівнювати і утворювати відповідні логічні змістові пари.

 

Третя частина тесту містить три завдання (12-14) на встановлення правильної послідовності із чотирьох елементів. Ці завдання спрямовано на виявлення в учнів знань про послідовність процесів, явищ і вмінь вибудовувати логічний ланцюг. Правильне визначення всієї послідовності оцінюють у 2 бали.

 

Бали нараховують за завдання першої, другої і третьої частин, на які в бланку відповідей записано правильну відповідь.

 

Четверта частина тесту містить два завдання (15-16). Вони багатокомпонентні: біологічна задача і робота з графічними формами вираження навчальної інформації, що включають і запитання. Ці завдання спрямовані на виявлення в учнів міжпредметних знань (біо-логія-хімія, біологія-фізика, біологія-математика), застосування знань у різних ситуаціях, умінь узагальнювати і робити висновки.

 

Формулювання завдань учні не переписують, а зазначають лише номер завдання. Правильне виконання завдань 15 і 16 оцінюють відповідно до таблиці 1 і критеріїв оцінювання цих знань (таблиці 2 і 3).


Скачати завдання моніторингових тестів з біології 10 клас:

"Біологія. 10 клас. Збірник завдань для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів в основній школі" (авт. Н.Ю. Матяш, О.Г. Козленко, В.В. Додь): № 3, № 4, № 7, № 10.

 

 

 

Автор: admin от 18-11-2013, 15:15, Переглядів: 6824