Урок 9. Застосування властивостей степеня з натуральним показником до розв'язування задач
Мета уроку: сформувати вміння застосовувати властивості степеня з натуральним показником до розв'язування задач; розвивати культуру математичного мовлення й записів; виховувати наполегливість, скрупульозність.
Очікувані результати: учні повинні вміти застосовувати властивості степенів до розв'язування задач.
Основні поняття: степінь, основа і показник степеня, дії зі степенями.
Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.
Тип уроку: застосування знань і вмінь.
Хід уроку
I. організаційний етап
II. перевірка домашнього завдання
Тестові завдання
Варіант 1
Позначте правильну, на вашу думку, відповідь.
7 2
1. Подайте добуток 8 • 8 у вигляді степеня.
2. Подайте частку 915:95 у вигляді степеня.
3. Піднесіть до степеня степінь
4. Піднесіть до степеня добуток
Варіант 2
Позначте правильну, на вашу думку, відповідь. 1. Подайте добуток 96 • 92 у вигляді степеня.
2. Подайте частку 712:73 у вигляді степеня.
3. Піднесіть до степеня степінь
4. Піднесіть до степеня добуток
[Учні здійснюють самоперевірку за відповідями, заздалегідь підготовленими вчителем.]
Відповіді
Варіант 1.1 — В. 2 — Б. 3 — Г. 4 — В.
Варіант 2. 1 — А. 2 — Г. 3 — В. 4 — Б.
III. актуалізація опорних знань
Виконання усних вправ
1. Подайте у вигляді степеня з основою 2 число:
2. Враховуючи, що 10 = 2 • 5 , подайте у вигляді добутку степенів:
IV. формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Як ви вважаєте, для чого ми вивчили властивості степеня з натуральним показником? (Учні висловлюють припущення.) Ви добре знаєте, що будь-які правила потрібно не тільки знати, а й вміти застосовувати. Сьогодні на уроці ми будемо застосовувати властивості степеня і правила дій зі степенями до розв’язування задач.
V. застосування знань і вмінь
Виконання усних вправ
1. Використовуючи правила множення і ділення степенів спростіть вираз:
2. Порівняйте з нулем значення виразу:
Колективне виконання завдань під керівництвом учителя
1. Подайте у вигляді степеня з основою х:
2. Подайте у вигляді степеня добуток:
3. Спростіть вираз:
4. Знайдіть значення виразу:
5. Знайдіть значення виразу:
Самостійна робота
Варіант 1
1. Виконайте дії:
2. Спростіть вираз
3. Обчисліть:
1. Виконайте дії:
2. Спростіть вираз
3. Обчисліть:
[Учитель збирає учнівські зошити на перевірку та відповідає на запитання.]
Відповіді
V!. підбиття підсумків уроку
Бліц-опитування
1. Замініть зірочку таким виразом, щоб виконувалася рівність:
2. Придумайте який-небудь вираз зі змінною х, у результаті перетворення якого отримаємо вираз:
VM. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Індивідуально.
Враховуючи, що п — натуральне число, більше за 1, спростіть вираз
Це матеріал з посібника Майстер-клас з Алгебри за 7 клас Кушнір
Автор: admin от 29-01-2017, 09:18, Переглядів: 3550