Урок 13. Контроль знань учнів
Мета: визначити рівень навчальних досягнень учнів з вивченого матеріалу; узагальнити знання учнів; виявити прогалини в засвоєнні навчального матеріалу.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва; дидактичний матеріал (за необхідності).
Базові поняття та терміни: речовина, тіло, матеріал, чиста речовина, суміш, методи розділення сумішей, атоми, молекули, хімічний елемент, речовини молекулярної та немолекулярної будови, метали й неметали.
Тип уроку: урок контролю знань.
Методи навчання: методи контролю, самостійна робота.
Рекомендації щодо планування уроку
Контроль знань можна провести в різні способи. Це може бути залік (усний чи письмовий) за теоретичними запитаннями з наступним виконанням практичних вправ; тестування; захист проектів; традиційна контрольна робота. При цьому для оцінювання можна використовувати рейтингову систему, яка може діяти не тільки під час контролю знань, але й протягом вивчення теми (із урахуванням результатів проміжних перевірних робіт, підготовки повідомлень, участі в проектах і, звісно, підготовки до уроків).
Пропонуємо проведення контрольної роботи у формі тестування. Виконання роботи розраховано на весь урок. У пропонованому варіанті роботи є тестові завдання різного типу. Для зручності кожний тип позначається буквою поряд із номером завдання.
Завдання групи А містять чотири варіанти відповідей, з яких необхідно обрати лише одну правильну. За правильне виконання завдання цього типу можна отримати 1 бал.
Завдання групи Б містять по шість варіантів відповідей, з яких правильними є кілька відповідей. При виконанні цих завдань можна отримати по 1 балу за кожну правильну відповідь у завданні.
У завданнях групи В необхідно встановити правильну відповідність між поняттями, тобто утворити логічні пари до кожного поняття, позначеного буквою, потрібно дібрати один варіант відповіді, позначений цифрою. За кожну правильно встановлену логічну пару можна отримати 1 бал (жодної правильної відповіді — 0 балів, усі правильні відповіді — 4 бали).
У завданнях групи Г необхідно розташувати певні дії (поняття, формули, характеристики) у правильній послідовності, де перша дія (поняття, формула, характеристика) відповідає цифрі 1, друга — 2 тощо, та записати цю послідовність до таблиці. За виконання цих завдань можна отримати 0, 1, 2 або 3 бали (жодної правильної відповіді — 0 балів, одна правильна відповідь — 1 бал, дві правильні відповіді — 2 бали, три-чотири правильні відповіді — 3 бали).
Завдання групи Д передбачають коротку числову відповідь. За правильне виконання завдань цього типу можна отримати 1 бал.
Кількість і тип завдань підібрані так, що за виконання роботи учень максимально може отримати 40 балів. Для переведення кількості набраних балів в оцінку можна скористатися таблицею:
Наведені варіанти можуть бути прикладом для створення більшої кількості варіантів залежно від особливостей класу та уподобань учителя.
структура уроку
I. організаційний момент 3 хв
II. Виконання роботи 40 хв
III. Домашнє завдання 1 хв
IV. Підбиття підсумків уроку 1 хв
_ ХІД уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Інструктаж учнів щодо виконання контрольної роботи та її оформлення.
II. ВИКОНАННЯ РОБОТИ
А-1. Позначте правильне твердження щодо предмета вивчення хімії.
А хімія вивчає хімічний склад зір
Б хімія — це наука про речовини та їх взаємоперетворення В хімія вивчає хімічний склад фізичних тіл Г хімія — це наука про розподіл хімічних речовин у Всесвіті А-2. Який метод наукового пізнання полягає в активному цілеспрямованому сприйнятті об’єкта та в ході якого одержують знання про його зовнішні властивості?
А експеримент В спостереження
Б дослід Г аналіз
А-3. Серед наведеного хімічного посуду позначте той, що можна використовувати для випарювання.
А ступка В мірний циліндр
Б лійка Г порцелянова чашка
А-4. Як називається перехід речовини з твердого агрегатного стану в рідкий?
А плавлення В випаровування
Б кристалізація Г конденсація
А-5. Металічним елементом є
А S Б Сг В Р Г Бг
А-6. Позначте заряд йона, що утворюється приєднанням двох електронів до атома.
А +2 Б +4 В -2 Г -4
А-7. Яка з частинок, що містяться у складі атома, має негативний
заряд?
А протон Б електрон В нейтрон Г йон
А-8. Символом хімічного елемента Натрію є
А N Б ^ В N Г N
Б-9. Позначте природничі науки.
А економіка Г право
Б хімія Д юриспруденція
В географія Е біологія
Б-10. Позначте назви речовин.
А стілець Г марка
Б залізо Д зошит
В мідний купорос Е цукор
Б-11. Позначте фізичні властивості води.
А за звичайних умов тверда речовина Б температура плавлення — 0 °С В має специфічний запах Г прозора речовина
Д добре розчиняє багато інших речовин Е температура кипіння — 80 °С Б-12. Позначте назви сумішей.
А сметана Б морська вода В дистильована вода Г молоко Д цукор Е залізо
Б-13. Позначте назви хімічних елементів, що названі на честь учених.
А Карбон Г Манган
Б Нобелій Д Лоуренсій
В Борій Е Каліфорній
В-14. Установіть відповідність між тілом та матеріалом, з якого воно виготовлено.
В-15. Установіть відповідність між сумішшю та методом, яким її можна розділити на чисті речовини.
В-16. Установіть відповідність між назвою хімічного елемента та його символом.
Г-17. Установіть послідовність етапів розвитку хімії.
Д-18. Серед наведених символів хімічних елементів оберіть ті, що розміщені в третьому періоді Періодичної системи, та вкажіть у відповіді суму їх відносних атомних мас: Ru, Ag, Br, а, Mn, Ш, N Лг.
Д-19. Серед наведених символів хімічних елементів оберіть символи металічних елементів та вкажіть у відповіді суму їх порядкових номерів у Періодичній системі: Ag, Вг, СІ, Мп, ^, N.
Д-20. Укажіть відносну атомну масу Феруму.
IV. підбиття Підсумків уроку
Спостерігаючи за роботою учнів під час уроку, учитель визначає, які запитання викликали утруднення, і звертає увагу учнів на теми, що слід додатково опрацювати.
Автор: admin от 21-01-2017, 00:07, Переглядів: 2145