Народна Освіта » Хімія » Урок 13. Контроль знань учнів

НАРОДНА ОСВІТА

Урок 13. Контроль знань учнів

Мета: визначити рівень навчальних досягнень учнів з вивченого матеріалу; узагальнити знання учнів; виявити прогалини в засвоєнні навчального матеріалу.
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва; дидактичний матеріал (за необхідності).
Базові поняття та терміни: речовина, тіло, матеріал, чиста речовина, суміш, методи розділення сумішей, атоми, молекули, хімічний елемент, речовини молекулярної та немолекулярної будови, метали й неметали.
Тип уроку: урок контролю знань.
Методи навчання: методи контролю, самостійна робота.

Рекомендації щодо планування уроку

Контроль знань можна провести в різні способи. Це може бути залік (усний чи письмовий) за теоретичними запитаннями з наступним виконанням практичних вправ; тестування; захист проектів; традиційна контрольна робота. При цьому для оцінювання можна використовувати рейтингову систему, яка може діяти не тільки під час контролю знань, але й протягом вивчення теми (із урахуванням результатів проміжних перевірних робіт, підготовки повідомлень, участі в проектах і, звісно, підготовки до уроків).

Пропонуємо проведення контрольної роботи у формі тестування. Виконання роботи розраховано на весь урок. У пропонованому варіанті роботи є тестові завдання різного типу. Для зручності кожний тип позначається буквою поряд із номером завдання.

Завдання групи А містять чотири варіанти відповідей, з яких необхідно обрати лише одну правильну. За правильне виконання завдання цього типу можна отримати 1 бал.

Завдання групи Б містять по шість варіантів відповідей, з яких правильними є кілька відповідей. При виконанні цих завдань можна отримати по 1 балу за кожну правильну відповідь у завданні.

У завданнях групи В необхідно встановити правильну відповідність між поняттями, тобто утворити логічні пари до кожного поняття, позначеного буквою, потрібно дібрати один варіант відповіді, позначений цифрою. За кожну правильно встановлену логічну пару можна отримати 1 бал (жодної правильної відповіді — 0 балів, усі правильні відповіді — 4 бали).

У завданнях групи Г необхідно розташувати певні дії (поняття, формули, характеристики) у правильній послідовності, де перша дія (поняття, формула, характеристика) відповідає цифрі 1, друга — 2 тощо, та записати цю послідовність до таблиці. За виконання цих завдань можна отримати 0, 1, 2 або 3 бали (жодної правильної відповіді — 0 балів, одна правильна відповідь — 1 бал, дві правильні відповіді — 2 бали, три-чотири правильні відповіді — 3 бали).

Завдання групи Д передбачають коротку числову відповідь. За правильне виконання завдань цього типу можна отримати 1 бал.

Кількість і тип завдань підібрані так, що за виконання роботи учень максимально може отримати 40 балів. Для переведення кількості набраних балів в оцінку можна скористатися таблицею:

Наведені варіанти можуть бути прикладом для створення більшої кількості варіантів залежно від особливостей класу та уподобань учителя.

структура уроку

I. організаційний момент 3 хв

II. Виконання роботи 40 хв

III. Домашнє завдання 1 хв

IV. Підбиття підсумків уроку 1 хв

_ ХІД уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Інструктаж учнів щодо виконання контрольної роботи та її оформлення.

II. ВИКОНАННЯ РОБОТИ

А-1. Позначте правильне твердження щодо предмета вивчення хімії.

А хімія вивчає хімічний склад зір

Б хімія — це наука про речовини та їх взаємоперетворення В хімія вивчає хімічний склад фізичних тіл Г хімія — це наука про розподіл хімічних речовин у Всесвіті А-2. Який метод наукового пізнання полягає в активному цілеспрямованому сприйнятті об’єкта та в ході якого одержують знання про його зовнішні властивості?

А експеримент В спостереження

Б дослід Г аналіз

А-3. Серед наведеного хімічного посуду позначте той, що можна використовувати для випарювання.

А ступка В мірний циліндр

Б лійка Г порцелянова чашка

А-4. Як називається перехід речовини з твердого агрегатного стану в рідкий?

А плавлення В випаровування

Б кристалізація Г конденсація

А-5. Металічним елементом є

А S Б Сг В Р Г Бг

А-6. Позначте заряд йона, що утворюється приєднанням двох електронів до атома.

А +2 Б +4 В -2 Г -4

А-7. Яка з частинок, що містяться у складі атома, має негативний

заряд?

А протон Б електрон В нейтрон Г йон

А-8. Символом хімічного елемента Натрію є

А N Б ^ В N Г N

Б-9. Позначте природничі науки.

А економіка Г право

Б хімія Д юриспруденція

В географія Е біологія

Б-10. Позначте назви речовин.

А стілець Г марка

Б залізо Д зошит

В мідний купорос Е цукор

Б-11. Позначте фізичні властивості води.

А за звичайних умов тверда речовина Б температура плавлення — 0 °С В має специфічний запах Г прозора речовина

Д добре розчиняє багато інших речовин Е температура кипіння — 80 °С Б-12. Позначте назви сумішей.

А сметана Б морська вода В дистильована вода Г молоко Д цукор Е залізо

Б-13. Позначте назви хімічних елементів, що названі на честь учених.

А Карбон Г Манган

Б Нобелій Д Лоуренсій

В Борій Е Каліфорній

В-14. Установіть відповідність між тілом та матеріалом, з якого воно виготовлено.

В-15. Установіть відповідність між сумішшю та методом, яким її можна розділити на чисті речовини.

В-16. Установіть відповідність між назвою хімічного елемента та його символом.

Г-17. Установіть послідовність етапів розвитку хімії.

Д-18. Серед наведених символів хімічних елементів оберіть ті, що розміщені в третьому періоді Періодичної системи, та вкажіть у відповіді суму їх відносних атомних мас: Ru, Ag, Br, а, Mn, Ш, N Лг.

Д-19. Серед наведених символів хімічних елементів оберіть символи металічних елементів та вкажіть у відповіді суму їх порядкових номерів у Періодичній системі: Ag, Вг, СІ, Мп, ^, N.

Д-20. Укажіть відносну атомну масу Феруму.

IV. підбиття Підсумків уроку

Спостерігаючи за роботою учнів під час уроку, учитель визначає, які запитання викликали утруднення, і звертає увагу учнів на теми, що слід додатково опрацювати.

Категорія: Хімія

Автор: admin от 21-01-2017, 00:07, Переглядів: 2145