Урок 8. Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші
Мета: навчитися застосовувати теоретичні знання про основні способи розділення сумішей в процесі очищення забрудненої кухонної солі; сформувати навички поводження з хімічними речовинами і нескладним хімічним обладнанням; формувати навички робити висновки за результатами роботи.
Обладнання: лабораторний штатив з кільцем, нагрівальний прилад, хімічні склянки ємністю 50 мл, колба, лійка, порцелянова чашка, дві скляні палички, мірний циліндр, шпатель або ложечка, фільтрувальний папір, ножиці.
Реактиви: кухонна сіль, пісок, дистильована вода.
Базові поняття та терміни: чиста речовина, суміш, розчин, фільтрування, випарювання.
Тип уроку: урок закріплення та вдосконалення знань, урок — практична робота.
Методи навчання: репродуктивні; пояснювально-ілюстративні; практичні: лабораторний дослід; дослідницькі.
СТРУКТУРА УРОКУ
I. Організаційний момент 5 хв
II. Актуалізація опорних знань учнів 5-10 хв
III. Інструктаж з безпеки під час виконання роботи 5 хв
IV. Виконання роботи 25-30 хв
V. Підбиття підсумків роботи 1-2 хв
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Учитель із лаборантом до початку уроку роздають необхідне обладнання й зошити для практичних робіт. Учитель повідомляє тему уроку, пояснює форму проведення уроку і просить учнів сформулювати мету уроку. На перших практичних роботах слід навчити учнів правильно формулювати мету їх навчальної діяльності. Учні роблять необхідні записи в зошитах для практичних робіт. Учитель пояснює принципи оформлення результатів практичної роботи в зошитах.
II. актуалізація опорних знань учнів
; Методичні рекомендації
Перед початком роботи необхідно актуалізувати знання учнів про суміші. Також необхідно обговорити з учнями порядок виконання роботи:
1) Змішування розчинної та нерозчинної речовин;
2) Змішування суміші з водою;
3) Фільтрування отриманої суспензії;
4) Випарювання води з фільтрату.
III. інструктаж з безпеки під час виконання роботи
У зв’язку з використовуваними методами очищення необхідно обговорити правила безпеки при роботі з розчинами хімічних реактивів, скляним хімічним посудом, а також при роботі з нагрівальними приладами.
IV. виконання роботи
1. У хімічний стакан шпателем помістіть невелику кількість (12 шпателі) суміші кухонної солі з піском і додайте мірним циліндром 10-20 мл води. Скляною паличкою ретельно перемішайте суміш до повного розчинення солі.
2. Складіть фільтр із фільтрувального паперу і відфільтруйте пісок.
3. Складіть прилад для випарювання. Використовуючи скляну паличку, перелийте фільтрат (рідину, що пройшла крізь фільтр) у порцелянову чашку. Запаліть спиртівку і випарте воду. На дні чашки лишиться чиста сіль.
4. Зробіть висновки до практичної роботи.
При формулюванні висновків, використовуйте відповіді на такі запитання:
— Які методи розділення сумішей ви використали в цій роботі?
— Які властивості солі й піску дозволяють використовувати саме ці методи для розділення суміші?
V. підбиття підсумків роботи
Учитель пропонує учням поділитися своїми враженнями від практичної роботи.
Автор: admin от 20-01-2017, 23:53, Переглядів: 5058