Народна Освіта » Хімія » Урок 8. Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші

НАРОДНА ОСВІТА

Урок 8. Практична робота № 2. Розділення неоднорідної суміші

Мета: навчитися застосовувати теоретичні знання про основні способи розділення сумішей в процесі очищення забрудненої кухонної солі; сформувати навички поводження з хімічними речовинами і нескладним хімічним обладнанням; формувати навички робити висновки за результатами роботи.
Обладнання: лабораторний штатив з кільцем, нагрівальний прилад, хімічні склянки ємністю 50 мл, колба, лійка, порцелянова чашка, дві скляні палички, мірний циліндр, шпатель або ложечка, фільтрувальний папір, ножиці.
Реактиви: кухонна сіль, пісок, дистильована вода.
Базові поняття та терміни: чиста речовина, суміш, розчин, фільтрування, випарювання.
Тип уроку: урок закріплення та вдосконалення знань, урок — практична робота.
Методи навчання: репродуктивні; пояснювально-ілюстративні; практичні: лабораторний дослід; дослідницькі.

СТРУКТУРА УРОКУ

I. Організаційний момент 5 хв

II. Актуалізація опорних знань учнів 5-10 хв

III. Інструктаж з безпеки під час виконання роботи 5 хв

IV. Виконання роботи 25-30 хв

V. Підбиття підсумків роботи 1-2 хв

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Учитель із лаборантом до початку уроку роздають необхідне обладнання й зошити для практичних робіт. Учитель повідомляє тему уроку, пояснює форму проведення уроку і просить учнів сформулювати мету уроку. На перших практичних роботах слід навчити учнів правильно формулювати мету їх навчальної діяльності. Учні роблять необхідні записи в зошитах для практичних робіт. Учитель пояснює принципи оформлення результатів практичної роботи в зошитах.

II. актуалізація опорних знань учнів

; Методичні рекомендації

Перед початком роботи необхідно актуалізувати знання учнів про суміші. Також необхідно обговорити з учнями порядок виконання роботи:

1) Змішування розчинної та нерозчинної речовин;

2) Змішування суміші з водою;

3) Фільтрування отриманої суспензії;

4) Випарювання води з фільтрату.

III. інструктаж з безпеки під час виконання роботи

У зв’язку з використовуваними методами очищення необхідно обговорити правила безпеки при роботі з розчинами хімічних реактивів, скляним хімічним посудом, а також при роботі з нагрівальними приладами.

IV. виконання роботи

1. У хімічний стакан шпателем помістіть невелику кількість (12 шпателі) суміші кухонної солі з піском і додайте мірним циліндром 10-20 мл води. Скляною паличкою ретельно перемішайте суміш до повного розчинення солі.

2. Складіть фільтр із фільтрувального паперу і відфільтруйте пісок.

3. Складіть прилад для випарювання. Використовуючи скляну паличку, перелийте фільтрат (рідину, що пройшла крізь фільтр) у порцелянову чашку. Запаліть спиртівку і випарте воду. На дні чашки лишиться чиста сіль.

4. Зробіть висновки до практичної роботи.

При формулюванні висновків, використовуйте відповіді на такі запитання:

— Які методи розділення сумішей ви використали в цій роботі?

— Які властивості солі й піску дозволяють використовувати саме ці методи для розділення суміші?

V. підбиття підсумків роботи

Учитель пропонує учням поділитися своїми враженнями від практичної роботи.

Категорія: Хімія

Автор: admin от 20-01-2017, 23:53, Переглядів: 5058