Народна Освіта » Технології ( Трудове навчання ) » Будова, принцип дії та призначення колекторного електродвигуна

НАРОДНА ОСВІТА

Будова, принцип дії та призначення колекторного електродвигуна

 Іноді в господарстві використовуються електродвигуни, обмотки ротора яких живляться струмом, що подається з мережі через спеціальний пристрій - колектор. Обертова частина цих (так званих колекторних) двигунів називається якорем. Обмотка статора називається обмоткою збудження.

Колектор - це спеціальний пристрій з повзним контактом між гладенькою обертовою поверхнею його корпусу і нерухомими щітками, що притиснуті до неї, який забезпечує приєднання рухомої обмотки якоря двигуна до нерухомої частини (статора).

Двигун складається з рухомої частини (якоря) і нерухомої (статора) (рис. 144, 145).

Колектор двигуна (рис. 141).

Колектор двигуна виготовляється з пластин холоднокатаної міді» які одна від одної і від основи (вала двигуна) ізолюють. У двигунах колектор використовується для перетворення дії постійного струму мережі в змінний струм якоря, який забезпечує безперервне обертання двигуна в одному напрямі.

Щітки під час обертання колектора знаходяться в нерухомому стані, міцно притиснуті до пластин колектора і таким чином розподіляють на окремі ділянки обмотку якоря.

Щоб зменшити витрати на вихрові струми в двигуні сердечник якорясклада'отв з окремих штампованих листів електротехнічної сталі

Загальну будову колекторного двигуна показано на рис. 143, 144, 145.

У колекторних двигунах з електромагнітним збудженням обмотка збудження (обмотка статора) відносно обмотки якоря (ротора) може вмикатися за різними схемами. В зв’язку з цим розрізняють колекторні двигуни за такими типами: двигуни з незалежним збудженням, коли обмотка збудження не має електричного зв’язку з обмоткою якоря, послідовним, паралельним та мішаним збудженням. Вони показані на рисунках 142, 143, 144.

Колекторний двигун постійного струму працює наступним чином. До двигуна підводиться постійний струм. Він проходить через щітки, пластини колектора і в обмотку якоря подається як змінний струм. Таким чином, обмотка якоря стає провідником зі струмом, розміщеним У магнітному полі обмотки збудження. На якір діє механічна сила, яка приводить його в рух і є причиною виникнення обертового магнітного моменту. При запуску двигуна зростає струм в обмотці якоря.

З метою зменшення пускового струму в електричне коло обмотки якоря вмикають послідовно пусковий реостат, який після запуску двигуна вимикається (рис. 146, 147, 148).

 

Це матеріал з підручника Трудове навчання 8 клас Мадзигон

 

Автор: vlad2017 от 3-01-2017, 21:06, Переглядів: 10916