Народна Освіта » Основи здоров'я » Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі

НАРОДНА ОСВІТА

Організація дорожнього руху. Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»). Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі

Обміркуйте й обговоріть ситуацію. Перед вами перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника. воно вважається регульованим. чи діють на такому перехресті знаки пріоритету? чому?

Безпека на дорозі. Організація дорожнього руху

Перебування на дорозі вимагає особливої уваги, тому що автомобіль є засобом підвищеної небезпеки.

Щорічно у світі в дорожньо-транспортних пригодах гинуть мільйони та одержують травми десятки мільйонів людей. Намагаючись привернути увагу до цієї проблеми, у березні 2010 р. Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй у своїй резолюції оголосила 20112020 рр. Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. Усі сподіваються, що це буде сприяти стабілізації, а отже, й скороченню рівня смертності на дорогах усього світу, розвитку культури поведінки людей на дорозі, зниженню дії чинників ризику дорожньої аварійності.

План Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху передбачає:

• створення дорожньої інфраструктури;

• навчання безпечної поведінки на дорогах;

• будівництво безпечних доріг;

• виробництво безпечних автомобілів;

• забезпечення належної швидкої допомоги потерпілим у ДТП.

Для зниження небезпеки на дорозі дуже важливою є правильна

організація дорожнього руху. Перш за все слід дотримуватися Правил дорожнього руху, які встановлені законом України «Про дорожній рух» і діють на всій території України. За законом основними є такі правила організації дорожнього руху:

1. В Україні установлено правосторонній рух транспортних засобів. Учасники дорожнього руху зобов’язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил, а також бути взаємно ввічливими. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила.

2. Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров’ю громадян, завдавати матеріальних збитків.

3. Водії, пішоходи та пасажири зобов’язані бути особливо уважними до таких категорій учасників дорожнього руху, як діти, люди похилого віку та особи з явними ознаками інвалідності.

4. Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Саме така організація дорожнього руху приводить до зниження дії чинників ризику дорожньої аварійності.

 

Модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»)

До основних груп факторів ризику, що призводять до дорожньої аварійності, належать три групи: фактор дороги (як вона побудована, як її експлуатують тощо), фактор транспортного засобу (який це транспортний засіб, наскільки він безпечний, як його експлуатують) та фактор людини — учасника дорожнього руху (як учасники дорожнього руху дотримуються Правил дорожнього руху, виконують свої обов’язки щодо здійснення дорожнього руху).

Основою безпеки на дорозі є розуміння всіма учасниками дорожнього руху взаємозв’язків «ЛЮДИНА-ДОРОГА-ТРАНСПОРТНИЙ ЗАСІБ». Цей взаємозв’язок можна показати на такій моделі безпечного дорожнього середовища, як «трикутник безпеки».

Дорожнє середовище стає більш безпечним, якщо уникати факторів ризику дорожньої аварійності.

Як можна впливати на людей — учасників дорожнього руху, щоб усунути фактор ризику? У рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху пропонується таке:

• навчати дітей безпечної поведінки в дорожньому середовищі;

• навчати водіїв безпечної поведінки в дорожньому середовищі;

• організовувати інформаційні кампанії з роз’яснення необхідності дотримуватися закону України «Про дорожній рух», підтримувати високу культуру поведінки в дорожньому середовищі.

Як можна впливати на таку частину «трикутника безпеки», як

транспортні засоби? У рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху пропонується таке:

• регулювати придбання й експлуатацію транспортних засобів;

• контролювати експлуатаційний стан парку транспортних засобів;

• удосконалювати пасивне й активне обладнання транспортних засобів;

• використовувати транспортну телематику — супутниковий моніторинг транспорту.

Докладніше про телематику можна дізнатися на сайті.

Знайдіть необхідну інформацію і дайте відповідь на запитання. У разі вимкнення світлофора або його роботи в режимі миготіння сигналу жовтого кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим. Якими правилами повинен керуватися водій?

Як можна впливати на таку частину «трикутника безпеки», як дорога? У рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху пропонується таке:

• підвищення комфортності дороги й плавності руху;

• організація сучасного придорожнього сервісу;

• забезпечення роботи служби порятунку.

Правила дорожнього руху. Регулювання дорожнього руху. Пріоритети в дорожньому русі

Правила дорожнього руху регламентують обов’язки і права водіїв механічних транспортних засобів, рух транспортних засобів зі спеціальними сигналами, обов’язки і права пішоходів, обов’язки і права пасажирів, вимоги до велосипедистів. Там же прописані правила регулювання дорожнього руху, проїзду перехресть, руху через залізничні переїзди, перевезення пасажирів, перевезення вантажу, дорожні знаки й дорожня розмітка.

Регулювання дорожнього руху здійснюється за допомогою дорожніх знаків, дорожньої розмітки, дорожнього обладнання, світлофорів, а також регулювальниками. Дорожні знаки мають перевагу перед дорожньою розміткою і можуть бути постійними, тимчасовими та зі змінною інформацією. Тимчасові дорожні знаки розміщуються на переносних пристроях, дорожньому обладнанні або закріплюються на щиті із тлом жовтого кольору і мають перевагу перед постійними дорожніми знаками.

Докладніше про регулювання дорожнього руху можна дізнатися на сайті.

Найбільш важливі дорожні знаки, що стосуються усіх учасників дорожнього руху

Дуже важливі пріоритети в дорожньому русі. Треба дотримуватися правил проїзду перехресть, знати пріоритети проїзду перехресть.

Зверніть увагу на те, що перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють.

У разі вимкнення світлофора або його роботи в режимі миготіння сигналу жовтого кольору та відсутності регулювальника перехрестя вважається нерегульованим і водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та установленими на перехресті знаками пріоритету.

На регульованих і нерегульованих перехрестях водій, повертаючи праворуч або ліворуч, повинен дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає, а також велосипедистам, які рухаються прямо в попутному напрямку.

У разі потреби надання переваги в русі транспортним засобам, які рухаються по перехрещуваній дорозі, водій повинен зупинити транспортний засіб перед дорожньою розміткою (стоп-лінією) або світлофором так, щоб бачити його сигнали, а якщо вони відсутні — перед краєм перехрещуваної проїзної частини, не створюючи перешкод для руху пішоходів.

Забороняється виїжджати на будь-яке перехрестя, у тому числі при сигналі світлофора, що дозволяє рух, якщо утворився затор, який змусить водія зупинитися на перехресті, що створить перешкоду для руху інших транспортних засобів і пішоходів.

Опорні точки. Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних Націй у своїй резолюції оголосила 2011-2020 рр. десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху. для зниження факторів ризику, що призводять до дорожньої аварійності, розроблена модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»).

Безпека на дорозі забезпечується грамотною організацією дорожнього руху, виконанням його правил, професійним регулюванням руху, дотриманням пріоритетів у дорожньому русі.

Запитання для повторення й обговорення

I рівень

1. чому Генеральна асамблея Організації Об'єднаних Націй оголосила 2011-2020 рр. Десятиліттям дій з безпеки дорожнього руху?

2. Що треба робити для зниження небезпеки на дорозі?

II рівень

3. Як можна впливати на людей — учасників дорожнього руху, щоб усунути фактор ризику?

4. Як можна впливати на таку частину «трикутника безпеки», як дорога?

III рівень

5. Які основні правила організації дорожнього руху ви знаєте?

6. Що ви знаєте про модель безпечного дорожнього середовища («трикутник безпеки»)?

IV рівень

7. Які пріоритети дорожнього руху ви знаєте?

8. за допомогою чого здійснюється регулювання дорожнього руху?

Вправа № 10

Визначення пріоритетів у дорожньому русі

Мета: навчитися визначати пріоритети в дорожньому русі.

Хід роботи

1. Проаналізуйте таку ситуацію: водій повертає праворуч на регульованому перехресті. Чи повинен він дати дорогу пішоходам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає?

Дайте відповідь. Поясніть її.

2. Проаналізуйте таку ситуацію: водій повертає ліворуч на нере-гульованому перехресті. Чи повинен він дати дорогу велосипедистам, які переходять проїзну частину, на яку він повертає?

Дайте відповідь. Поясніть її.

3. Водій під’їхав до перехрестя, на якому утворився затор. Чи може він виїжджати на це перехрестя?

Дайте відповідь. Поясніть її.

4. На перехресті нерівнозначних доріг водій транспортного засобу рухається по другорядній дорозі. Чи повинен він дати дорогу транспортним засобам, які наближаються до даного перехрещення проїзних частин по головній дорозі, незалежно від напрямку їх подальшого руху?

Дайте відповідь. Поясніть її.

5. Як використовуються ці знаки пріоритету?

 

6. Зробіть висновки.

 

Це матеріал з підручника Основи здоров'я 8 клас Тагліна (нова програма)

 

Категорія: Основи здоров'я

Автор: admin от 27-09-2016, 07:48, Переглядів: 15467