Народна Освіта » Українська література » Галина Кирпа - Мій ангел такий маленький, Коли до вас темної ночі читати онлайн

НАРОДНА ОСВІТА

Галина Кирпа - Мій ангел такий маленький, Коли до вас темної ночі читати онлайн

ГАЛИНА КИРПА

 

Народилася 1950 р.

Галина Миколаївна Кирпа народилася 1 січня 1950 р. на хуторі поблизу села Любарці на Київщині. Закінчила Любарецьку середню школу та філологічний факультет Київського університету імені Тараса Шевченка. Працювала на видавничій та журналістській роботі. Перекладач.

Автор книжок «День народження грому»

(1984), «Гостини» (1986), «Цвіткоролевий» (1988), «Ковтоктиші» (1999), «Будинок старий, як світ»(1999), «Чарівний вузлик» (2000), «Слон мандрує до мами» (2001) та ін.

МІЙ АНГЕЛ

Мій ангел такий маленький, ну просто крихітка — я навіть не бачу, чи він сидить на моєму плечі.

Мій ангел такий легенький, ну просто пушинка — я навіть не чую,

як він сидить на моєму плечі.

Мій ангел такий тихенький, ну просто тихіший трави — я навіть не знаю, коли він СПИТЬ, а коли прокидається на моєму плечі.

КОЛИ ЛО ВАС ТЕМНОЇ НОЧІ

Коли до вас темної ночі прийде Лев, ви не кажіть йому нічого про зоопарк. Нехай він не знає, що на світі є зоопарки. Нехай хоч один Лев цього не знає.

А потім цього не знатимуть його діти.

А потім — його онуки. Потім правнуки. І колись буде ціла Лев'яча Держава, де жоден Лев не знатиме про зоопарк. Коли б тільки вижив той Лев, що прийде до вас темної ночі.

ПОМІРКУЙТЕ НАД ПРОЧИТАНИМ

1.    Розкажіть, яким ви побачили поетичний дивосвіт Г Кирпи. Відповідаючи, використовуйте цитати.

2.    Зверніть увагу на форму віршів «Мій ангел» і «Коли до вас темної ночі». Поясніть, чому авторка обрала саме такі засоби оформлення віршів.

3.    Визначте мотиви та художні засоби поезій «Мій ангел» і «Коли до вас темної ночі».

4.    Порівняйте поезії «Мій ангел» Г. Кирпи та «Із янголом на плечі» І. Малковича. Який основний мотив кожного твору? Що між ними спільне, а чим вони відрізняються?

■ 1. Проаналізуйте поезію Г Кирпи «Мій ангел» або «Коли до вас темної ночі».

І 2. Який із цих віршів вам більше сподобався? Вивчіть його напам'ять (за бажанням).

Я — ЧИТАЧ, або ПЕРЕВІРЯЄМО СЕБЕ

Повернімося до завдань, визначених у навчальному маршруті розділу. Підбийте підсумки своєї роботи й визначте, як ви засвоїли матеріал розділу.

Усно дайте відповіді на запитання.

1.    Чи задоволені ви результатом своєї навчальної діяльності? Що сприяло вашому успіху?

2.    Що саме із запланованого не вдалося досягнути? У чому ви вбачаєте причини своїх невдач і як плануєте надолужувати прогалини в навчанні?

3.    У чому ви змінились як читач, опрацювавши розділ?

Виконайте завдання. За ключами, наданими вчителем, перевірте правильність відповідей. У разі помилки в завданні повторіть додатково тему розділу.

Усно дайте відповіді на запитання та виконайте завдання.

1.    Розкажіть про види ліричних творів відповідно до тематики. Коротко охарактеризуйте кожен із них.

2.    Поясніть, який вірш називають вільним.

3.    Наведіть приклади поезій, написаних вільним віршем.

4.    Назвіть прізвища українських поетів, які творять у XXI ст.

5.    Розкажіть про життя Т. Шевченка періоду заслання.

6.    Назвіть твір Лесі Українки, що належить до жанру поеми.

7.    Кого з поетів називають представником «тихої лірики» ?

8.    Поясніть, які особливості творів представників «тихої лірики».

9.    Назвіть поезії Т. Шевченка, що належать до циклі' «В казематі».

10.    Назвіть поезії, що належать до громадянської лірики.

11.    Яка ідея твору «Давня казка» Лесі Українки?

12.    Які особливості ліричних творів? 55

15.    Творчість як едина втіха у важкі періоди життя — основний мотив поезії А «Давня весна» Лесі Українки

Б «Наша мова» В. Голобородька В «З нічних молитов» І. Малковича Г «Думи мої, думи мої...» Т. Шевченка

16.    Образ аркану наявний у творі

А «Мені однаково, чи буду...» Т. Шевченка Б «Чоловічий танець» В. Герасим’юка В «Васильки» В. Сосюри Г «Дівчинка» І. Павлюка

17.    ІІа контрасті настроїв ліричного героя побудовано поезію А «Давня весна» Лесі Українки

Б «Любіть У країну!» В. Сосюри В «З янголом на плечі» І. Малковича

Г «З дитинства: дощ» («Яуплетений...») В. Голобородька

18.    У творі Лесі Українки «Давня казка» порушено тему А захисту мови

Б любові до батьківщини В ролі поета в суспільстві Г збереження народних традицій

19.    Установіть відповідність.

Твір

1    «Мені однаково,

чи буду...»

Т. Шевченка

2    «Хотіла б я піснею стати...» Лесі Українки

3    «Наша мова»

В. Голобородька

4    «Чоловічий танець»

В. Герасим’юка

Уривок

А Хоч раз

ти стань у це найтісніше коло, обхопивши руками плечі двох побратимів, мертво стиснувши долоні інших...

Б тож хай знають вороги якими словами на самоті мовчимо

В Хай кожен в цім світі спасеться, хай світить з-за темних круч довкола кожного серця віри твоєї обруч.

Г Лунали б тоді мої мрії І щастя моє таємне,

Ясніші, ніж зорі яснії,

Гучніші, ніж море гучне.

Д Малого сліду не покину На нашій славній Україні,

На нашій — не своїй землі.

20. Запишіть риси характеру поета з твору Лесі Українки «Давня казка» та епізоди, у яких вони виявляються.

Поясніть, як ви розумієте вислів Робера Лепажа1: «Людина сьогодні йде в театр для того, щоб залишатися людиною». Обміняйтеся думками із сусідом по парті. 

 

Це матеріал з Підручника Українська Література 8 Клас Коваленко

 

Автор: evg01 от 24-08-2016, 12:15, Переглядів: 7014