Народна Освіта » Інформатика » § 2. Створення електронної скриньки в безкоштовній поштовій службі

НАРОДНА ОСВІТА

§ 2. Створення електронної скриньки в безкоштовній поштовій службі

2.1. Безкоштовні поштові служби

На ранніх етапах існування електронної пошти її послугами могли користуватися лише працівники установ і організацій, що мали власні поштові сервери. З часом з’явилися безкоштовні поштові сервери, доступ до яких можна було здійснювати через веб-інтерфейс з допомогою браузера. Це сприяло тому, що електронна пошта стала доступною практично для всіх.

Сьогодні створити поштову скриньку можна на багатьох українських веб-порталах, зокрема, на Ukr.net (http://www.ukr. net/), Мета (http://www.meta.ua/), Україна онлайн (http://www. online.ua/), I.UA (http://www.maiU.ua/).

Серед закордонних поштових служб слід відмітити насамперед Gmail (http://gmail.com/) та Outlook.com (http://outlook.com/). Вони пропонують власникам поштових скриньок не лише електронну пошту, а й онлайнові чати, дисковий простір в он-лайні, а також онлайнові прикладні програми (текстовий редактор, електронні таблиці тощо).

2.2. Порядок створення поштової скриньки

Для реєстрації поштової скриньки в будь-якій безкоштовній поштовій службі, треба зробити кілька стандартних кроків.

Порядок роботи з електронною поштою розглянемо на прикладі поштової служби порталу Ukr.net. Щоб створити поштову скриньку на цьому порталі, потрібно відкрити його веб-сторінку (www.ukr.net) та клацнути посилання Реєстрація (рис. 1.5).

Далі треба ввести дані, які вимагає поштова система (рис. 1.6). При цьому обов’язково потрібно задати:

•    першу частину адреси поштової скриньки (логін);

•    пароль доступу до скриньки;

•    ім’я користувача, яке використовується як ім’я відправника листів.

Більшість служб вимагають також зазначити стать, дату народження, місце проживання, а також адресу іншої поштової скриньки або номер мобільного телефону, куди буде надіслано спеціальний код для завершення реєстрації.

На завершення потрібно ввести зображені на малюнку символи (цю операцію жартома називають «доведи, що ти людина») і клацнути кнопку або посилання Отримати скриньку (Зареєструватися тощо).

Якщо інформацію буде введено неправильно або в неповному обсязі, система повідомить, що саме треба виправити чи дописати, і тоді доведеться повторити процедуру введення даних. Коли ви все заповните і реєстрацію буде проведено, відкриється вікно входу в поштову службу, де зазначатиметься ваш логін. Вам залишиться ввести пароль і натиснути кнопку Вхід (Увійти тощо). Система відобразить веб-сторінку для роботи з поштою.

Завдання. Зареєструвати поштову скриньку в безкоштовній службі Ukr.net.

1.    Відкрийте стартову сторінку порталу Ukr.net (www.ukr.net).

2.    Натисніть кнопку Реєстрація для створення власної поштової скриньки (рис. 1.5).

3.    Заповніть усі поля реєстраційної форми (рис. 1.7).

4.    У поле логін уведіть першу частину адреси вашої майбутньої електронної скриньки (якщо набраний вами логін уже існує, система повідомить про це і запропонує інші варіанти; ви можете погодитися із запропонованими системою або вигадати інший логін).

5.    У поле пароль уведіть пароль (під час введення з’явиться можливість переглянути введений пароль, клацнувши зображення ока; також система надає повідомлення про чутливість пароля до регістру та ступінь надійності пароля).

Рис. 1.8. Вигляд поля вводу пароля в момент заповнення в службі Ukr.net

6.    Уведіть своє прізвище та ім’я, вкажіть стать.

7.    Уведіть дату свого народження, мобільний телефон та (або) іншу адресу електронної пошти (ці дані потрібні для відновлення доступу до електронної скриньки в разі втрати пароля).

8.    Уведіть зображені на малюнку символи («доведи, що ти людина»).

9.    Клацніть кнопку Отримати скриньку. Якщо система видала повідомлення про невдале завершення реєстрації, уважно перегляньте сторінку, заповніть обов’язкові поля і знову клацніть отримати скриньку. Якщо все введено правильно, система видасть повідомлення про успішне завершення реєстрації.

_ _| Запам’ятайте або запишіть у потаємному місці пароль, без якого увійти в систему буде неможливо.

2.3.    ВЕБ-ІНТЕРФЕйС    ДЛЯ    РОБОТи З ПОШТОЮ

Веб-сторінки для роботи з поштою в усіх системах подібні. Зліва на сторінці (рис. 1.10) зазвичай розміщено посилання на папки вхідні, чернетки, відправлені (надіслані), видалені (кошик), де зберігаються електронні листи, які надійшли, а також незавершені, відправлені та видалені листи. Якщо клацнути посилання на якусь папку, на екрані відобразиться перелік повідомлень, що в ній містяться.

Зліва біля кожного повідомлення є прапорці. Встановлюючи їх, можна вибрати одне або кілька повідомлень, а потім, скориставшись кнопками переслати, видалити, в спам!, виконати з повідомленнями певні дії.

У верхній частині веб-сторінки розташовано поле пошуку з кнопкою Шукати, посилання на онлайновий диск eDisk, налаштування (налаштувати) та вихід, призначення яких відповідає їхній назві.

Зазначимо, що на загальнодоступних комп’ютерах (зокрема, на шкільних) для закінчення роботи з веб-поштою слід вибирати посилання вихід (вийти), а не просто закривати вікно браузера, оскільки подія закриття браузера не означає вихід з вашого облікового запису електронної пошти. Щоб розпочати новий сеанс, треба зайти на головну сторінку служби (в нашому прикладі Ukr.net), у поля логін та пароль увести потрібні дані та клацнути кнопку Увійти (вхід) (рис. 1.11).

НАДСИЛАННЯ ПОВІДОМЛЕНЬ І ФАЙЛІВ

Щоб надіслати кому-небудь листа, треба виконати такі дії.

1.    Створити новий електронний лист, клацнувши посилання Написати листа на сторінці для роботи з поштою. Після цього відкриється сторінка, подібна до наведеної на рис. 1.12.

2.    У вікні для набору тексту листа ввести текст.

3.    У поле Кому ввести адресу одержувача (тут можна ввести кілька адрес через кому).

4.    Відкрити поля Копія і Прихована копія і ввести в них адреси одержувачів звичайної та прихованої копій листа, якщо це потрібно.

5.    У поле Тема записати тему повідомлення.

6.    Якщо до повідомлення потрібно докласти файли, клацнути посилання Файл (Приєднати файли, Вкласти файл тощо) і вибрати файли у вікні, що відкриється.

7.    Для надсилання листа клацнути кнопку відправити (надіслати). Копію листа буде збережено в папці відправлені.

Незавершений лист можна зберегти в папці чернетки, клацнувши кнопку Зберегти (Зберегти чернетку тощо).

Електронною поштою можна пересилати файли будь-яких форматів, проте низка поштових служб (зокрема, Gmail) з міркувань безпеки не приймає файли з розширенням імені .ехе,

оскільки саме такі файли схильні до ураження вірусами. Окрім того, в поштовій службі може бути встановлене обмеження на обсяг вкладень як для листів, що відправляються, так і для листів, що надходять. Це слід враховувати під час пересилання файлів електронною поштою.

ПЕРЕГЛЯД ПОВІДОМЛЕНЬ І НАДСИЛАННЯ ВІДПОВІДЕЙ. ПОШУК ПОВІДОМЛЕНЬ

Для перегляду отриманих повідомлень потрібно клацнути посилання вхідні, після чого на сторінці буде відображено вміст папки вхідних листів (див. рис. 1.10). Непрочитані листи подаються в цій папці напівжирним шрифтом, а прочитані — звичайним. Листи із вкладенням зазвичай позначаються значком у вигляді скріпки.

Щоб прочитати лист, достатньо клацнути його тему або ім’я відправника. Після цього відкриється вікно із вмістом вибраного повідомлення (рис. 1.13).

Для зберігання на диску доданих до листа файлів потрібно клацнути посилання Завантажити. Зазначимо, що поштові служби Gmail та Outlook надають можливість переглядати файли деяких форматів он-лайн за допомогою онлайнових версій поширених офісних прикладних програм.

Щоб відповісти на листа, слід клацнути кнопку відповісти, після чого відкриється сторінка для створення листа, на якій поле з адресою одержувача буде заповнено.

Для пошуку повідомлень можна скористатися засобами пошуку, які є і у веб-інтерфейсі, і в поштових клієнтах. Пошук можна виконувати за поштовою адресою, вмістом і темою повідомлення тощо.

Найпростіший спосіб отримати можливість користуватися електронною поштою — створити власну скриньку на одному з порталів, які пропонують цю послугу.

Доступ до такої скриньки можна отримати з будь-якого підключеного до Інтернету комп’ютера, на якому встановлено браузер.

Процедура реєстрації поштової скриньки на всіх порталах подібна, основна дія — задати логін, пароль та ім’я користувача.

Щоб убезпечити свою пошту від зловмисників, зберігайте в секреті її логін і пароль та правильно виходьте з поштової служби.

1.    Що таке веб-пошта? Хто надає цю послугу?

2.    Опишіть загальний порядок створення електронної скриньки на безкоштовному поштовому сервері.

3.    З якими стандартними папками працюють поштові служби? Яке їх призначення?

4*. Як передивитися вкладені файли до електронного листа?

5. Як правильно закінчувати роботу з веб-інтерфейсом електронної пошти?

6*. Які додаткові послуги, окрім електронної пошти, пропонують портали?

1*. Чому власники порталів надають безкоштовний доступ до поштової служби?

2**. Лист можна надіслати також самому собі. Яку користь приносить ця можливість?

 

Це матеріал з підручника Інформатика 7 клас Казанцева О.П., Стеценко І.В., Фурик Л.В.

 

Категорія: Інформатика

Автор: admin от 29-09-2015, 14:48, Переглядів: 6117