Народна Освіта » Природознавство » § 28. Спостереження за погодою

НАРОДНА ОСВІТА

§ 28. Спостереження за погодою

Урок серед природи

Мета: навчитися використовувати прилади, необхідні для спостережень за погодою; на основі проведених спостережень охарактеризувати погоду і передбачити її зміни.

Прилади і матеріали: термометр, барометр, флюгер; таблиця для визначення швидкості вітру.

Хід роботи

1. Розгляньте прилади, які є на шкільному метеомайданчику. Охарактеризуйте призначення приладів, правила їх використання.

2.    Виміряйте температуру повітря (на сонці і в затінку) та атмосферний тиск.

3.    Визначте напрямок вітру.

4.    За допомогою умовних знаків для запису метеорологічних спостережень опишіть погоду (мал. 116).

5.    Зверніться до народних прикмет, складіть прогноз погоди. Використайте таблицю 8.

Прикмети гарної погоди

Прикмети негоди

Утворення роси або інею після заходу Сонця і їх зникнення після сходу. «Вранці роса — гуляє в полі коса».

Уранці роса не випала. «Вранці не роса — спи коса».

Туман під час сходу Сонця. «Коли вранці туман буває, часто ясний день настає».

Жаркий душний день. «Вранці пар»ує — дощ дарує».

Дим іде прямо вгору або похило. «Дим стовпом — на годину».

Дим стелиться по землі. «Дим по полю волоком лягає — земля дощу чекає» (взимку — відлига).

Колір неба під час заходу Сонця рожевий,золотистий,зеленуватий. «Красний вечір — ясний день».

Колір неба під час заходу Сонця червоно-жовтий; Сонце заходить за низькі або густі чорні хмари. «Багряна зоря на дощ».

Зірки мерехтять слабо, із зеленим відблиском.

Зірки мають червонуватий колір, дуже мерехтять. «Зірки танцюють на холод». «Зірки з вогнем грають — на дощ».

Ранок сірий і похмурий. «Сіренький ранок — ясна днина».

Світлові кола біля Сонця чи Місяця. «Місяць в крузі несе воду у своєму розі».

Посилення вітру вдень і стихання ввечері. «Дощу не буває, коли вітер стихає».

Надвечір або вночі вітер посилюється. «Нічний вітер вдень воду робить».

1. Якими приладами користуються для визначення погоди?

2. Охарактеризуй погоду. 3. Порівняй сьогоднішню погоду з погодою минулого дня.

1. У яких межах може змінюватися швидкість вітру? 2. Чи пов’язані якимось чином хмарна і вітряна погода? 3. Обговоріть результати спостережень за погодою на уроках серед природи. Як змінювалася погода протягом року?

Учися розуміти явища в довкіллі і передбачати його стан. Використовуй моделювання для пояснення явищ природи.

 

Це матеріал із підручника Природознавство 5 клас В.Р. Ільченко

 

Категорія: Природознавство

Автор: admin от 20-01-2014, 09:54, Переглядів: 4077