Народна Освіта » Природознавство » § 16. Спостереження за явищами природи

НАРОДНА ОСВІТА

§ 16. Спостереження за явищами природи

Урок серед природи

Оберіть зручне місце для спостережень (у парку, поблизу школи, на екологічній стежині) (мал. 66).

1.    Спостерігайте за тілами, що рухаються. Відносно яких тіл вони рухаються? Відносно яких — нерухомі?

2.    Які звуки можна почути в довкіллі? Чим вони відрізняються? Які джерела їх походження?

3.    Які природні явища ви спостерігаєте (дощ, снігопад, вітер тощо)? Як вони пов’язані з тепловими явищами?

4.    Знайдіть об’єкти в довкіллі, робота яких пов’язана зі споживанням електроенергії. Навіщо використовується електроенергія?

5.    Які кольори тіл переважають навколо вас? Чи змінюватимуться вони протягом року?

6.    Перевірте, чи є корм у годівничках для птахів.

7.    Зверніться до народних прикмет, на їх основі складіть прогноз погоди.

1. Назви рухомі й нерухомі тіла в довкіллі. 2. Назви теплові явища, помічені тобою на уроці. 3. Наведи приклади звуків, почутих під час уроку. Які з них викликають приємні відчуття? Які з них тобі найбільше подобаються?

? 1. Порівняй кількість рухомих і нерухомих об’єктів, що спостерігаються в довкіллі. 2. Які природні явища можна спостерігати в довкіллі весною? Влітку? Восени?

1. Чи можна обійтися без електроенергії? 2. Як можна було б створити екологічно чисті джерела електроенергії? 3. Як справджуються прогнози погоди, складені за допомогою народних прикмет? Використайте результати спостережень, отримані під час попередніх уроків серед природи, зробіть висновок про повторюваність явищу природі.

Що тобі здається найкрасивішим у зимовому довкіллі? Спробуй це намалювати.

УЗАГАЛЬНІТЬ ВИВЧЕНЕ

Вибери правильну відповідь.

1.    Механічний рух — це...

а)    зміна положення одного тіла відносно іншого;

б)    летить птах;

в)    біжить людина або мчить автомобіль.

і

2.    Звуком називають...

а)    механічні явища;

б)    коливання, що поширюються в навколишньому середовищі і сприймаються людським вухом;

в)    голос диктора.

3.    Теплові явища — це...

а)    явища, під час яких тіла нагріваються або охолоджуються;

б)    явища, під час яких змінюється агрегатний стан речовин;

в)    нагрівання й охолодження, агрегатні перетворення речовин, передача теплоти від одного тіла до інших.

4.    Атом складається із...

а)    ядра й електронів;

б)    позитивно зарядженого ядра, навколо якого рухаються негативно заряджені електрони.

5.    Як взаємодіють електрично заряджені тіла?

а)    заряджені тіла притягуються і відштовхуються;

б)    тіла бувають заряджені позитивно і негативно;

в)    різнойменно заряджені тіла притягуються, а однойменно заряджені — відштовхуються.

6.    До світлових явищ належать:

а)    прямолінійне поширення світла, утворення тіні;

б)    відбивання світла, заломлення світла;

в)    розкладання білого світла;

г)    усі перераховані явища.

1.    Огляньте виставку моделей, малюнків, виготовлених під час вивчення теми. Які з них вам найбільше сподобалися? Чому?

2.    Які явища лежать в основі дії приладів — камертона, лупи, компаса?

4.    Які явища природи можна найчастіше спостерігати в довкіллі?

5.    Пограйте в гру «Хто засвоїв тему?». Називайте явища природи і закономірності, за допомогою яких їх можна пояснити. Виграє той, хто назве найбільше явищ і зможе їх пояснити.

 

Це матеріал із підручника Природознавство 5 клас В.Р. Ільченко

 

Категорія: Природознавство

Автор: admin от 20-01-2014, 09:38, Переглядів: 4907