Народна Освіта » Основи здоров'я » § 25. Безпечний інтернет

НАРОДНА ОСВІТА

§ 25. Безпечний інтернет

Ти дізнаєшся про два «обличчя» Інтернету: корисне і небезпечне.

Пригадай

Що таке Інтернет?

Інтернет став таким звичним у нашому житті, як пошта і телефон.

А для чого людям Інтернет?

Інтернет — джерело безмежної інформації. Тут є багато цікавого й корисного для навчання. В Інтернеті можна спілкуватися з друзями з різних країн світу — попрактикувати іноземні мови, які вивчаєш у школі. Знайомство з ровесниками в різних куточках планети — це можливість дізнатися про далекі краї, ознайомитися зі звичаями інших народів, переглядати фото. Можна в реальному часі — on-line — пограти в шахи із суперником, який живе на іншому континенті.

Отже, Інтернет — це цілий світ, але віртуальний.

- СЛОВНИЧОК -

Віртуальний (від латинського слова, що означає «потенційний», «можливий») — вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів. Предмети, істоти та явища віртуального світу мають характеристики, ознаки подібно до реального світу, але можуть мати і різко відмінні чи протилежні властивості.

Пригадай

Що ти знаєш про «сайт», «антигравітацію», «сталкера», «скайп», «ICQ», «counter strike», «комп’ютерні віруси», «Sims3»?

Занурюватись у віртуальний світ на довгий час не варто, адже втрачається радість «живого» спілкування з однолітками, можливість рухатися на свіжому повітрі. Від споглядання зображення на екрані, навіть найсучаснішому, втомлюються очі.

Поміркуй

Як впливає на здоров’я, особливо підлітків, занурення у віртуальний світ?

Інтернет наблизив до кожного найвідоміші світові бібліотеки. Можна здійснити віртуальну екскурсію по залах Лувру, Британського музею чи інших, відвідати виставки відомих майстрів.

Доступність фото-, відеоматеріалів, аудіокнижок, друкованої інформації зростає завдяки Інтернету і комп’ютеру. Користувачі Інтернету викладають величезну кількість інформації в електронному вигляді на різних сайтах. На жаль, Інтернет може й зашкодити. Користувачі Інтернету дуже різні. Серед тих, хто ділиться інформацією, є порядні, грамотні й відповідальні люди. Та трапляються грубіяни, обманщики і навіть злочинці.

Щоб не сталося біди, прикрощів, негараздів, дотримуйся правил безпечного користування Інтернетом. Розкажи про них своїм близьким і друзям.

Це допоможе в житті

Правила безпечного користування Інтернетом

1.    НЕ змінюй налаштування комп’ютера самостійно: у ньому встановлено захист від зловмисних шкідливих програм — комп’ютерних вірусів, які можуть знищити інформацію або передати її комусь.

2.    НЕ заходь на підозрілий сайт, якщо про це попереджує захист комп’ютера.

3.    НЕ повідомляй логіни та паролі до поштової скриньки — це як ключі від квартири, які не можна показувати та давати в руки будь-кому.

4.    НЕ повідомляй і не оприлюднюй без дозволу близьких інформацію про тебе та твою родину (адреси, телефони, номери банківських карток тощо). Ця інформація є особистою й недоторканною.

5.    НЕ зустрічайся ніколи із «інтернет-знайомими» наодинці, без попередження дорослих, у безлюдних місцях.

6.    Про випадки надходження на твою адресу неприємної інформації повідомляй дорослих без вагань.

7.    Будь коректним, вихованим, доброзичливим та відповідальним в Інтернеті.

Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.

Завдання

1.    Розглянь схему «Корисний Інтернет». Наведи приклади практичної користі Інтернету для учнів 5 класу.

2.    Розглянь схему «Небезпечний Інтернет». На які небезпеки може наражатися необережний користувач Інтернету? Чому?

3.    Пригадай інформацію про телевізійних та телефонних шахраїв.

4.    З допомогою батьків знайди інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету. Поділися нею з друзями.

Ситуаційні завдання

Моделюй — набувай життєвих навичок

Проаналізуй ситуації, що сталися з твоїми однолітками. Спрогнозуй безпечний вихід з них. Зазнач, яких небезпек удасться уникнути.

1. Христинці сподобався сайт про в’язання гачком. Вона хоче зареєструватися на ньому, щоб отримувати більше інформації про візерунки та вироби, зроблені руками користувачів сайту.

На які запитання Христинці слід дати відповіді, а які проігнорувати? Чому?

•    Логін (ім’я)

•    Прізвище, ім’я, по батькові

•    Домашня адреса

•    Вік

•    Стать

•    Назва навчального закладу

•    Місце роботи мами

•    Мобільний телефон батька

•    Улюблене сімейне місце відпочинку у вихідні

•    Своє фото

•    Фото своїх виробів

2.    До дня народження мами Андрій та Іринка створили красиву графічну вітальну листівку і попросили Тараса поглянути на неї «стороннім оком». Товаришеві листівка дуже сподобалася, і він виклав її в Інтернет. Дівчинка обурилася вчинком Тараса.

Чи мав право Тарас викладати листівку в Інтернет без дозволу друзів?

3.    Новий інтернет-приятель просить надіслати фото твоєї домашньої тварини в різних кімнатах квартири.

Як вчинити? Чи безпечно надсилати таке фото? Чому?

4.    На твою електронну поштову скриньку надійшов лист із темою «Надішліть відповідь негайно. Ваш провайдер» з вимогою вказати номер договору про підключення до Інтернету домашнього комп’ютера.

Як вчинити в такій ситуації? Що робити?

 

Це матеріал із підручника Основи Здоров'я 5 клас Т.Є. Бойченко, С.В. Василенко, Н.І. Гущина

 

Категорія: Основи здоров'я

Автор: admin от 28-12-2013, 22:04, Переглядів: 7259