Народна Освіта » Інформатика » 2.3. Об’єкти та їх властивості

НАРОДНА ОСВІТА

2.3. Об’єкти та їх властивості

1.    Де вам траплявся термін об’єкт?

2.    Опишіть будинок, у якому ви живете.

3.    Опишіть, як ви провели літні канікули.

ОБ’ЄКТИ

Світ, що нас оточує, складається з предметів, явищ і процесів. Стілець, книжка, м’ яч, комп’ ютерна миша, Місяць, собака, птах -усе це предмети. Снігопад, дощ, землетрус — це явища. А поїздка на велосипеді, виконання домашнього завдання, робота з комп’ ютером, політ літака — це процеси.

Предмети, явища і процеси, які реально існують і розглядаються як єдине ціле, — це об’єкти (лат. objectum — предмет) (рис. 2.25).

У класній кімнаті, у якій ви навчаєтесь, об’єктами є парти, стільці, дошка, крейда, вікна, шафа. Та й сама кімната теж є об’єктом. У квартирі, у якій ви живете, об’єктами є кожна з кім-

нат, кухня, ліжка, столи, крісла, комп’ ютер, телевізор, квіти на підвіконні, улюблена кішка.

В автобусі, яким ви їдете на тренування, об’єктами є сам автобус, кожен пасажир у ньому, водій, крісла, двигун, процес руху автобуса.

Об’єктами є також Сонце, річка Дніпро, лелека, соняшник на городі, велосипед, підручник з математики, клавіатура, комп’ ютерна гра, блискавка, урок, морська хвиля.

ВЛАСТИВОСТІ ОБ’ЄКТІВ

Кожний об’єкт має властивості.

Властивості — це відомості про об’єкт, за якими його можна охарактеризувати.

Наприклад, властивостями об’єкта учень є його прізвище, ім’ я, по батькові, дата народження, маса, зріст, колір волосся, колір очей, адреса, за якою він проживає, номер мобільного телефону, школа і клас, у якому він навчається, оцінка з інформатики та інші (табл. 2.1).

Інколи властивості об’єкта називають його параметрами, або атрибутами.

Кожна властивість об’єкта має своє значення.

Таблиця 2.1

Приклади об’єктів, їх властивостей і значень цих властивостей

Назва

об’єкта

Властивість

Значення

властивості

Учень

Прізвище

Петренко

Ім’ я

Дмитро

По батькові

Іванович

Дата народження

12 січня 2003 року

Маса

51 кг

Зріст

160 см

Колір волосся

Каштановий

Колір очей

Зелений

Назва

об’єкта

Властивість

Значення

властивості

Учень

Адреса проживання

м. Запоріжжя, вул. Каштанова, 34, кв. 12

Номер мобільного телефону

099-3102156

Школа, у якій навчається

№ 100

Клас

5-А

Відвідує гурток з історії

Так

Оцінка з інформатики

10

Країна

Ім’ я

Україна

Дата проголошення незалежності

24 серпня 1991 року

Площа

604 тис. кв. км

Довжина кордону

7 590 км

Чисельність населення

47 млн

Кольори на прапорі

Синій, жовтий

Наявність виходу до моря

Так

Екскурсія

Місце проведення

Музей Тараса Шевченка

Дата проведення

9 березня 2013 року

Час початку

13 год 15 хв

Тривалість

1 година

Ім’ я та по батькові екскурсовода

Тетяна Іванівна

Кількість екскурсантів

28

Ціна екскурсії

30 грн.

Тема

Тарас Шевченко -художник

Дощ

Місце проходження

м. Київ

Дата

15 вересня 2013 року

Час початку

10 год 28 хв

Тривалість

35 хвилин

Назва

об’єкта

Властивість

Значення

властивості

Д°щ

Час закінчення

11 год 03 хв

Кількість опадів

6 мм

Значення властивостей об’єкта можуть змінюватися.

Інколи зміна значень властивостей об’єкта відбувається в результаті дій самого об’єкта. Так, наприклад, об’єкт учень росте, переходить до наступного класу, отримує інші оцінки з інформатики, може змінити номер мобільного телефону.

Інколи зміна значень властивості об’єкта відбувається в результаті дії інших об’єктів. Так, наприклад, об’єкт людина може пофарбувати об’єкт аркуш паперу в інший колір, може змінити його розміри.

Різні об’єкти можуть мати як різний набір властивостей (наприклад, огірок і дощ), так і однаковий (наприклад, два об’єкти підручник з інформатики для 5 класу). В останньому випадку об’єкти відрізняються один від одного значеннями деяких властивостей (наприклад, складом авторів або бібліотечним номером).

Працюємо з комп’ ютером

Увага! Під час роботи з комп’ ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

Клавіатурний тренажер

Ознайомтеся з правилами розміщення пальців рук для введення символів з клавіатури.

Для швидкого введення тексту і чисел з клавіатури слід правильно розмістити пальці рук. Пропонується таке закріплення клавіш за пальцями лівої та правої руки (рис. 2.26).

На клавіатурі є базові клавіші — це клавіші з літерами А та О. На них нанесено спеціальні виступи у вигляді рисок або точок. Це допомагає швидко знайти ці клавіші, не дивлячись на клавіатуру. Основна позиція рук — Ф_І_В_А (ліва рука) та О_Л_Д_Ж (права рука). Великі пальці розміщені над клавішею Пропуск.

Вказівні пальці натискають:

•    лівої руки — клавіші з літерами К, Е, А, П, М, И та із цифрами 4, 5;

•    правої руки — клавіші з літерами Н, Г, Р, О, Т, Ь та із цифрами 6, 7, 8.

Середні пальці натискають:

•    лівої руки — клавіші з літерами У, В, С та із цифрою 3;

•    правої руки — клавіші з літерами Ш, Л, Б та із цифрою 9.

Підмізинні (безіменні) пальці натискають:

•    лівої руки — клавіші з літерами Ц, І, Ч та із цифрами 1, 2;

•    правої руки — клавіші з літерами Щ, Д, Ю та із цифрою 0.

Мізинці натискають:

•    лівої руки — клавіші з літерами Й, Ф, Я, Е;

•    правої руки — клавіші з літерами З, Х, Ї, Ж, Є та із символами -, =, крапка.

Великі пальці натискають клавішу Пропуск.

1. На початку виконання вправ зареєструйтесь. Для цього виберіть по черзі кнопки

(рис. 2.27) у рядках Введіть своє прізви

ще та Введіть клас, у якому ви навчаєтесь. І у списках, що відкриються, оберіть своє прізвище та клас. Виберіть кнопку ОК.

2.    Виберіть у списку вправ першу вправу — Використання клавіш основної позиції та першу частину цієї вправи. Для цього виберіть напис з назвою вправи (рис. 2.28), а потім напис з назвою частини вправи в нижній частині повідомлення. Виберіть кнопку ОК.

3.    Виберіть кнопку Старт і розмістіть руки над клавіатурою, як це показано вище. Уведіть по черзі символи, що знаходяться справа від вертикальної риски (рис. 2.29). Звертайте увагу не стільки на швидкість, скільки на правильність введення символів. Намагайтеся не дивитися на клавіатуру під час введення символів.

Кількість допущених помилок і швидкість введення символів можна відслідкувати за відповідними показниками.

Після завершення вправи на екран буде виведено повідомлення про швидкість введення символів (рис. 2.30).

4. Для переходу до виконання наступної частини першої вправи:

1. Закрийте повідомлення про швидкість введення символів вибором кнопки ОК.

2. Виберіть кнопку Наступний рівень.

Введіть символи, дотримуючись рекомендацій з виконання першої частини вправи.

5.    Виконайте інші вправи з клавіатурним тренажером «ПОЛІ»:

1.    Використання клавіш для вказівних пальців.

2.    Використання клавіш для середніх та підмізинних пальців.

3.    Використання клавіш для мізинців.

6.    Завершіть роботу з клавіатурним тренажером вибором кнопки Вийти.

Найважливіше в цьому пункті

Об’єкти — це предмети, явища і процеси, які реально існують і розглядаються як єдине ціле.

Кожний об’єкт має властивості. Кожна властивість має своє значення.

Властивості — це відомості про об’єкт, за якими його можна охарактеризувати.

Значення властивостей об’єктів можуть змінюватися або в результаті дій об’єктів, або в результаті дій над об’єктами.

Дайте відповіді на запитання

1°. Що таке об’єкт?

2*. Що є об’єктами?

У. У результаті чого можуть змінюватися значення властивостей об’єктів?

4*. Які властивості можна додати до об’єктів таблиці, наведеної у пункті, для більш повної їх характеристики? Назвіть їх можливі значення.

5*. Чи однакові властивості в об’єкта і в його частин?

1°. Наведіть приклади об’єктів.

2°. Назвіть не менше трьох властивостей об’єктів місто, автомобіль, комп’ ютер, клавіша клавіатури, класна дошка і три значення кожної з властивостей.

3.    Наведіть приклад об’єкта, трьох його властивостей і трьох значень кожної з них.

4.    Наведіть приклади трьох об’єктів. Для кожного з них складіть таблицю: назва об’єкта, властивість, значення властивості. Додайте до цієї таблиці 4-5 властивостей кожного з об’єктів і по одному значенню кожної властивості.

5*. Улітку класну кімнату відремонтували. Значення яких її властивостей не змінилися, а яких — могли змінитися?

6*. Наведіть приклади зміни значень властивостей об’єкта в результаті дії самого об’єкта.

7*. Наведіть приклади зміни значень властивостей об’єкта в результаті дії над об’єктом.

 

Це матеріал з підручника Інформатика 5 клас І.Я. Ривкінд

 

Категорія: Інформатика

Автор: admin от 25-12-2013, 05:31, Переглядів: 17971