Народна Освіта » Інформатика » 2.2 Види сучасних персональних комп’ютерів

НАРОДНА ОСВІТА

2.2 Види сучасних персональних комп’ютерів

1.    Які операції з даними можна виконувати, використовуючи мобільний телефон?

2.    Чому персональний комп’ютер називають персональним?

3.    Які види комп’ютерів ви знаєте?

ВИДИ СУЧАСНИХ ПЕРСОНАЛЬНИХ КОМП’ЮТЕРІВ

Сучасні персональні комп’ютери дуже різні. У магазинах, в установах, школах ви частіше побачите стаціонарний персональний комп’ютер, подібний до того, що зображений на рисунку 2.1. Люди, які постійно подорожують, вимушені працювати в автомобілях, у літаках, у поїздах, на вокзалах, і тому вони використовують портативні, або мобільні, персональні комп’ютери.

А для людини, яка хоче поєднати можливості мобільного телефону і персонального комп’ютера, дуже зручним буде комунікатор (смартфон).

Портативний (франц. porter - нести) - зручний для того, щоб носити з собою.

Мобільний (лат. mobilis - рухливий, легкий, швидкоплинний) -той, що рухається або може рухатися, переміщуватися.

СТАЦІОНАРНІ ПЕРСОНАЛЬНІ КОМП’ЮТЕРИ

Різноманітність персональних комп’ютерів вражає. Навіть серед стаціонарних персональних комп’ютерів виділяють щонайменше три види. Офісні персональні комп’ютери призначені

для опрацювання та зберігання в першу чергу текстових і числових даних. У них невисокі вимоги до швидкості опрацювання даних, головне - надійність у роботі.

Для особистих потреб користувачі купують домашні персональні комп’ютери. Складовими таких комп’ютерів, як правило, є ще й пристрої відтворення звуку, пристрої для підключення до телевізора, домашнього кінотеатру, програ-вача тощо, до Інтернету. Ці комп’ютери використовуються не тільки для розв’язування задач, а й для відтворення музики, відеофільмів, створення комп’ютерних фотоальбомів тощо. Такі комп’ютери повинні мати більшу, порівняно з офісними, швидкодію, пристрої, що забезпечують якісне відтворення звуку та відео, розширені можливості роботи зі змінними носіями (оптичними дисками різних типів, флеш-пам’яттю).

Стаціонарний (лат. stationarius — нерухомий, постійний,    незмін

ний) - той, який має постійне місце дії або перебування.

Офіс (англ. office - служба, посада, контора, канцелярія) - приміщення, у якому розміщується керівництво організації, установи, підприємства і не здійснюється виробництво товарів.

Джойстик (англ. joystick - ручка керування) - пристрій для керування в комп’ютерних іграх.

Найбільшу швидкість опрацювання даних, зокрема відтворення відео, повинні мати комп’ютери для комп’ютерних ігор - ігрові персональні комп’ютери. Такі комп’ютери можуть мати додаткові ігрові пристрої введення та виведення даних: джойстик, руль і педалі для комп’ютерних автоперегонів (рис. 2.16), комп’ютерний шолом тощо.

ПОРТАТИВНІ КОМП’ЮТЕРИ

Портативні, або мобільні, персональні комп’ютери набули останнім часом широкого розповсюдження. Порівняно невеликі за розміром, вони дають змогу організувати користувачу робоче місце поза межами дому або школи. Портативні комп’ютери є кількох видів. За розмірами і призначенням їх поділяють на но-утбуки, нетбуки, планшетні комп’ютери та комунікатори (смарт-фони).    _

Ноутбуки (рис. 2.17) за своїми можливостями майже не відрізняються від стаціонарних офісних і домашніх персональних комп’ютерів. Але вони легші (від 1 до 4 кілограмів), мають менші розміри і забезпечують роботу без підключення до електричної мережі протягом 1-4 годин.

У ноутбуках системний блок відсутній і пристрої збереження та опрацювання даних розміщено в корпусі ноутбука під клавіатурою. Роль миші в ноутбуках виконує інший пристрій - тачпед (рис. 2.18). Хоча можна підключити і використовувати звичайну мишу.

Ноутбук (англ. note - помітка, примітка та book - книжка) - портативний комп’ютер.

Нетбук (англ. net - мережа та book - книжка) - один з видів портативних комп’ютерів, який розрахований здебільшого на роботу в мережі.

Переміщення пальця по поверхні чутливого до дотиків майданчика тачпеда приводить до переміщення вказівника на екрані монітора. Ліва і права кнопки тачпеда виконують ті самі функції, що й відповідні кнопки миші.

Нетбуки, як правило, не мають високої швидкодії та не призначені для зберігання великої кількості даних. Однак, завдяки малим розмірам і малій масі (приблизно один кілограм), значній тривалості роботи без підключення до електричної мережі (до 6 годин) вони широко використовуються користувачами, діяльність яких пов’язана з постійною зміною місця (рекламні та торговельні працівники, працівники транспорту, студенти тощо). Вартість нетбуків нижча від вартості ноутбуків і стаціонарних комп’ютерів.

_ Планшетний комп’ютер

(рис. 2.19) — це порівняно новий вид портативних комп’ютерів. Для введення даних у них використовується не клавіатура і миша, а чутлива до дотиків поверхня екрана. План-шетні комп’ютери здебільшого використовуються для перегляду відеофільмів, прослуховування аудіозаписів, читання електронних книжок, а також для роботи в Інтернеті.

КОМУНІКАТОРИ (СМАРТФОНИ)

Комунікатори та смартфони призначено для забезпечення мобільного зв’язку, а також для виконання операцій опрацювання, передавання і зберігання даних: введення та пересилання текстів, робота в Інтернеті, опрацювання фотографій, ведення ділового щоденника, перегляд відео, читання електронних книжок тощо. Сучасні комунікатори (смартфони) (рис. 2.20)

Тачпед (англ. touch - дотик, pad -подушечка, підкладка) - чутливий до дотиків майданчик - пристрій введення в ноутбуках і нетбуках. Планшет (франц. planchette - дощечка) - тонка чотирикутна дошка з прикріпленим креслярським папером, військова сумка для карт.

Комунікатор (англ. communicator -пристрій для передавання) - кишеньковий персональний комп’ютер, доповнений можливостями мобільного телефону.

значно менші від планшетних комп’ютерів і за розмірами близькі до мобільних телефонів.

Ці види сучасних портативних персональних комп’ютерів за своїм призначенням і операціями, які вони виконують, практично не відрізняються. А назва пристрою - кому-нікатор чи смартфон - здебільшого залежить від виробника пристрою.

Чи знаєте ви, що...

Стів Джобс (1955-2011) (рис. 2.21) - спів-засновник, разом зі Стівом Возняком, компанії Apple Computer (рис. 2.22), розробник одного з перших і найуспішнішого на той період (1977 рік) персонального комп’ютера Apple. З ім’ям Джоб-са пов’язують впровадження в комп’ютерну техніку новітніх технологій, таких як управління роботою комп’ютера з використанням миші, використання кольорових моніторів у персональних комп’ютерах, появу таких комп’ютерів і комп’ютерних пристроїв, як моноблоки iMac, ноутбуки MacBook, плеєри iPod, планшетні комп’ютери iPad, смартфони iPhone.

Стів Возняк (нар. 1950 року) - розробив конструкції та більшість комп’ютерних програм перших моделей персональних комп’ютерів Apple. Батько Возняка українець, родом з Буковини, мати - німкеня.

Працюємо з комп’ютером

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм.

Робота з тренажером миші Poli-M

У ході виконання вправ ви продовжите опановувати навички роботи з мишею. Нагадуємо, що перед початком вправ потрібно покласти руку на мишу так, як показано на рисунку 2.15.

1. Операція «Перетягнути об’єкт».

На екрані з’являється рисунок, розрізаний на кілька частин. Ваше завдання - перемістити частини рисунка так, щоб вони склали єдине ціле. Вправа схожа на відому вам гру «Збери піраміду». Для переміщення частини рисунка потрібно:

1.    Установити вказівник на об’єкт (фрагмент рисунка).

2.    Натиснути та утримувати ліву кнопку миші.

3.    Перемістити вказівник в іншу потрібну точку екрана.

4.    Відпустити ліву кнопку миші.

Повторити дії для іншого зображення.

2. Операція «Виділити прямокутну область екрана».

На екрані з’являється кілька фігур різного кольору. Ваше завдання - включити в прямокутну область виділення всі ті фігури

одного кольору, кількість яких на рисунку найбільша. Наприклад, на рисунку 2.23 штриховою лінією показано включення у виділену область чотирьох червоних кружечків. Для виділення прямокутної області екрана потрібно:

1. Установити вказівник у точку екрана, яка буде вершиною прямокутника, усередину якого будуть включені вибрані фігури одного кольору.

2.    Натиснути та утримувати ліву кнопку миші.

3.    Перемістити вказівник в іншу точку екрана, яка буде протилежною вершиною прямокутника.

4.    Відпустити ліву кнопку миші.

Повторити дії для іншого набору фігур.

3. Операція «Подвійне клацання лівої кнопки миші».

На екрані з’являється рисунок, розрізаний на кілька частин. Ваше завдання - перемістити частини рисунка так, щоб вони склали єдине ціле. При цьому деякі фрагменти рисунка потрібно не тільки перемістити, але й повернути. Щоб повернути фрагмент рисунка на 90° за годинниковою стрілкою, потрібно:

1.    Установити вказівник миші на об’єкт.

2.    Двічі клацнути ліву кнопку миші.

Повторити дії для інших малюнків.

Найважливіше в цьому пункті

Серед персональних комп’ютерів виділяють кілька видів залежно від їх застосування. Розподіл персональних комп’ютерів за видами подано на рисунку 2.24.

Використовуючи мишу, можна виконати такі операції: Перетягнути об’єкт, Виділити потрібну область екрана, Подвійне клацання лівої кнопки миші.

Дайте відповіді на запитання

1°. Які ви знаєте види персональних комп’ютерів?

2. На які види поділяються стаціонарні персональні комп’ютери? 3°. Які є види портативних комп’ютерів?

4е. Для яких цілей використовують портативні комп’ютери?

5*. Які операції можна виконувати з використанням комуніка-тора (смартфона)?

6. Для чого призначено планшетний комп’ютер?

Виконайте завдання

1°. Назвіть перелік операцій, які можна здійснити з використанням миші.

2.    Опишіть послідовність виконання операції з перетягування об’єкта в іншу точку екрана з використанням миші.

3.    Опишіть послідовність виконання операції подвійного клацання лівої кнопки миші на певному об’єкті.

4*. Опишіть види персональних комп’ютерів за схемою, зображеною на рисунку 2.24.

5*. Порівняйте пристрої введення - мишу і тачпед. Опишіть, що в них спільного і чим вони відрізняються.

6*. Порівняйте планшетний комп’ютер і комунікатор (смарт-фон). Що в них спільного і що відмінного?

7*. Опишіть, чим відрізняється ігровий персональний комп’ютер від інших стаціонарних комп’ютерів.

8*. Проведіть дослідження, персональні комп’ютери яких видів є у вашій школі, для яких цілей вони використовуються.

 

Це матеріал з підручника Інформатика 5 клас І.Я. Ривкінд

 

Категорія: Інформатика

Автор: admin от 25-12-2013, 05:30, Переглядів: 34396