Народна Освіта » Історія України » На сторожі пам'яті, або Які історичні пам'ятки рідного краю розповідають про минуле

НАРОДНА ОСВІТА

На сторожі пам'яті, або Які історичні пам'ятки рідного краю розповідають про минуле

На уроці навчитеся

1. Наводити приклади історичних пам’яток рідного краю, з яких можна довідатися про минуле.

2. Пояснювати, як історичні пам’ятки стають у пригоді історикам.

3. Складати розповідь про долю історичних пам’яток рідного краю.

 

Роздивіться фотографії, прочитайте текстівки до них. Що дізналися про ці пам’ятки? Поміркуйте, чому пам’ятки архітектури та мистецтва потребують захисту. У чому цей захист виявляється?

Церква Зішестя Святого Духа в с. Потеличі Жовківського району Львівської області.

Замок у селищі міського типу Меджибіж Летичівського району Хмельницької області.

Цей дерев’яний храм є одним з найстаріших зі збережених в Україні: його збудовано в 16 ст. (датою вважають 1502 р.) коштом гончарів Потелича на місці попереднього храму. У 17 ст. він зазнав істотної перебудови: змінено верх і заново відбудовано вівтар. Унікальності храму надає суцільний стінопис, виконаний у 40-х роках 17 ст.

Назву «Меджибіж» пов’язують з географічним розташуванням на мисі, утвореному між річками Південним Бугом та Бужком. У 1540 - 1731 роках Меджибожем володіла родина польських магнатів Синявських. У 1540 р. Синявські почали перебудову старих дерев’яних укріплень. Бажаючи влаштувати в замку свою резиденцію з палацом, власники капітально перебудували замок.

Готуючись до уроку, ви мали знайти зображення історичних пам’яток рідного краю, інформацією про які хочете поділитися з однокласниками. Складіть текст меморіальної дошки, що інформує гостей вашого міста / села про цю пам’ятку.

Відповідно до завдання в групах доберіть інформацію про історичні пам’ятки свого краю для альбому «На сторожі пам’яті» за планом:

1.    Коли і ким було споруджено / створено пам’ятку.

2.    Що в ній найбільше вражає.

3. Як складалася доля пам’ятки.

Повідомте результати своєї роботи класу. Дайте відповіді на запитання, які виникли під час обговорення.

Група 1. Готуючись до уроку, ви мали з’ясувати історію храмів своєї місцевості - християнських церков, мусульманських мечетей, юдейських синагог.

Група 2. Готуючись до уроку, ви мали з’ясувати історію фортець, замків, палаців свого краю.

Група 3. Готуючись до уроку, ви мали з’ясувати історію парків, садів свого краю.

Чому, подорожуючи, люди прагнуть передусім відвідати історичні пам’ятки? Як знайомство з ними збагачує наш досвід? Підтвердіть свої міркування прикладами.

Поставте собі оцінку за урок, зарахувавши за різні етапи роботи відповідні бали.

Етап уроку / Бали

1

2

3

Підготовка до уроку

     

Робота в парах

     

Робота в групах

     

Участь в обговоренні в загальному колі

     

Моя оцінка

     



Категорія: Історія України

Автор: admin от 18-10-2013, 00:23, Переглядів: 7263