Народна Освіта » Мистецтво » Будинок та інтер'єр

НАРОДНА ОСВІТА

Будинок та інтер'єр

За одягом, як відомо, зустрічають. Недарма кажуть: «Покажи, де ти живеш, і я скажу, хто ти». Отже, за зовнішнім виглядом нашої оселі оцінюють і нас — тих, хто в ній мешкає. Тобто, вже сам вигляд будинку дає інформацію про призначення помешкання, відповідає на запитання «Для кого?» і «Для чого?».

Це очевидно, коли йдеться про комерційні та адміністративні будівлі: презентабельний вигляд підтверджує статус компанії, її потужності; стиль ресторану розповідає про особливості його кухні тощо.

Екстер’єр (в арх.; з фр. — зовнішній) — зовнішній вигляд споруди.

Інтер’єр (з фр. — внутрішній) — це архітектурно і художньо оформлена внутрішня частина будівлі, приміщення.

Та чи такими важливими є екстер’єр та інтер’єр для нашого помешкання? Люди, які прагнуть до гармонійної організації власного простору, які в поняття «мій будинок» вкладають глибинний сенс власної території, однозначно дадуть відповідь: «Так». І вони нізащо не погодяться на невиразний фасад з невиразним візерунком, на безликий інтер’єр, де не відчувається індивідуальність господаря помешкання. Тому більшість людей намагається обрати такий екстер’єр

для власної оселі, що буде узгоджуватися з її інтер’єром та відображатиме естетичні смаки й уподобання господарів.

Інтер’єр є невіддільною складовою архітектури. Історія інтер’єру починається ще з первісних часів, відтоді, коли людина вперше спорудила своє помешкання та почала його облаштовувати. Тому інтер’єр — це невід’ємна частина нашого життя. Вдома і в школі, в магазині та кінотеатрі, в санаторії та готелі, навіть у метро — скрізь нас оточує інтер’єр. Він може захоплювати, тішити, шокувати чи заспокоювати. Головне — він дарує емоції людям. Добре продуманий, цікавий, незвичайний інтер’єр нікого не залишить байдужим.

Інтер’єр поділяється на дві основні групи — житловий і громадський. Житловий інтер’єр — це своєрідний портрет людини, котра живе в ньому. Він може багато розповісти про характер господаря, про його інтереси і смаки, соціальний статус. Житлові інтер’єри створюють самотужки або за допомогою професіоналів. Професіоналізм майстра полягає в тому, щоб задовільнити всі побажання замовника.

При розробці громадського інтер’єру враховуються передусім його призначення та функціональні вимоги. Так, для торгової зали необхідні просторі проходи та зручні вітрини, для кафе — створення затишної, спокійної атмосфери, в якій людина може відпочити, а інтер’єр офісу чи навчальної аудиторії — це чіткість ліній, якісне освітлення та зручні робочі місця.

Розрізняють два види зображення інтер’єру: кутовий і фронтальний.

У кутовому інтер’єрі всі стіни розташовано під кутом до зображувальної площини (для перспективної побудови такого малюнка використовується дві точки сходження).

У фронтальному інтер’єрі зображувальна площина паралельна видимій протилежній стіні (для перспективної побудови такого малюнка використовується одна точка сходження).

Друзі! Я переконана, що кожен із нас хоче жити в гарному та затишному помешканні. Завжди цікаво самому спроектувати інтер’єр власної кімнати.

' Та спершу потрібно навчитися правильно зображати приміщення.

Використання законів перспективи до всіх об’єктів на картині дуже важливе, хоча лінію горизонту і точки сходження не завжди видно. Вони можуть бути приховані елементами композиції, але знання про їхнє розташування допоможе точно побудувати перспективу. Варто лише позначити олівцем лінію горизонту і точки сходження, щоби переконатися, що перспектива застосована до всіх елементів на вашому малюнку. Після побудови зображення за законами перспективи слід стерти напрямні лінії та завершити малюнок контуром.

А тепер, друзі, пропоную навчальну гру.

«Де сховалася лінія горизонту?»

Навіть коли горизонт або точка сходження на малюнку приховані, вони все одно на нього впливають. Ви легко можете їх знайти, провівши напрямні лінії від усіх паралельних елементів у кімнаті, зображеній на малюнку. Так ви отримаєте точку сходження. А вже через неї без зусиль проведете лінію горизонту.

Друзі! Ми вже переконалися у важливості дотримання правил лінійної перспективи. Сьогодні пропоную виконати дві навчальні роботи: відтворити і перспективні зміни вигляду кімнати, зобразивши її в кутовому та фронтальному інтер’єрі. г Роботу потрібно виконувати в певній послідовності.

Фронтальне зображення

1. Проводимо лінію горизонту.

 

2. Посередині лінії горизонту позначаємо точку сходження.

3. З кутів зображувальної площини проводимо діагональні лінії до точки сходження.

4. Намічаємо прямокутник, який окреслює розміри протилежної стіни (таким чином ми отримаємо зображення стін, стелі та підлоги).

5. За допомогою точки сходження і допоміжних ліній визначаємо розмір та конфігурацію вікна, елементів підлоги, меблів тощо.

Кутове зображення

 

1. Проводимо лінію горизонту.

2. Оскільки ми виконуємо кутове зображення, то необхідно ліворуч та праворуч позначити дві точки сходження.

3. Зверху та знизу з лівого боку зображувальної площини проводимо допоміжні лінії до точки сходження, що розташована праворуч. За таким самим принципом проводимо допоміжні лінії з правого боку до лівої точки сходження.

4. З’єднуємо точки перетину допоміжних ліній і знаходимо висоту протилежного від нас кута кімнати (отже, отримуємо зображення стін, стелі та підлоги).

5. За допомогою точок сходження і допоміжних ліній визначаємо розміри та конфігурацію вікна, елементів підлоги, меблів тощо.

ПІДСУМОВУЄМО ВИВЧЕНЕ

 

Обери правильну відповідь:

1. Архітектурно і художньо оформлена внутрішня частина будівлі або приміщення — це:

А) екстер’єр; Б) інтер’єр; В) гармонія.

2. Інтер’єр поділяється на дві основні групи:

А) житловий і побутовий; Б) громадський і суспільний;

В) житловий і громадський.

3. Визнач, на якому з поданих зображень представлено кутовий і фронтальний інтер’єри.

 

ВИКОНАЙ удома

У вільний час переглянь у книжках і журналах, на Інтернет-сай-тах зображення різноманітних громадських і житлових інтер’єрів. Обери ті, що найбільше тобі сподобалися. Поміркуй, що насамперед тебе у цих інтер’єрах вразило. Обґрунтуй свою відповідь.

 

Це матеріал з підручника Образотворче мистецтво 7 клас Федун, Чорний

 

Категорія: Мистецтво

Автор: admin от 31-01-2017, 16:27, Переглядів: 5985