Народна Освіта » Музичне мистецтво / Музика » Музична культура рідного краю

НАРОДНА ОСВІТА

Музична культура рідного краю

Привіт, мій друже! Запрошую тебе у світ традицій і новаторства в музичному мистецтві. Сьогодні ми вестимемо бесіду про музичну культуру рідного краю.

А ось і наші друзі. Поглянь — вони вже спілкуються у скайпі.

Вітаю тебе, Богдане! Новий навчальний рік відкриває нам нові обрії в мистецтві. А що ти знаєш про .музичну культуру свого краю ?

Привіт, Христинко! Я можу довго розповідати про культуру та музику краю, в якому живу. Композитори часто у музиці відтворюють мелодії своєї Батьківщини. Ось послухай твір Л. Ревуцького — пересилаю тобі його!

Рідний край — місце, де ти народився і живеш серед людей, у яких є багато спільного.

Усе, що тебе оточує упродовж життя та пов’язане з мистецтвом, і є культурою твого краю. У кожному регіоні нашої Батьківщини — своя історія і власні традиції, та все ж ми єдині у своєму прагненні до прекрасного.

Музична культура рідного краю — це система досягнень у сфері музичної творчості, виконавства та освіти, а також рівень освіченості людей краю в галузі музичного краєзнавства.

Спробуй створити скарбничку музичної культури свого рідного краю за зразком.

МУЗИЧНА КРАЄЗНАВЧА СКАРБНИЧКА

Композитори рідного краю

(регіональні відділення спілки композиторів)

Виконавці:

вокалісти, інструменталісти, .музичні гурти, фольклорні ансамблі, оркестри

Музичні твори:

вокальні, інструментальні, хорові, оркестрові, композиторські обробки народних творів, аранжування

Майстри

музичних інструментів

Музичні традиції:

свята, обряди, фестивалі, конкурси

Музичні заклади:

філармонії, музичні театри (опери і балету, оперети), клуби, навчальні заклади (музичні 'школи, музичні гуртки та колективи позашкілля та шкіл,училища, консерваторії, академії), .музеї, музичні бібліотеки

Композитори завжди цікавилися музичною культурою свого народу. Так, в епоху романтизму інтерес до народної творчості став поштовхом до виникнення нових композиторських шкіл. У середині XIX століття утворилися національні школи: польської музики (Ф. Шопен, С. Монюшко), чеської (Б. Сметана, А. Дворжак), угорської (Ф. Ліст), а пізніше, до кінця XIX століття, у дусі романтизму були створені національні школи в Норвегії (Е. Ґріґ), Іспанії (І. Альбеніс), Фінляндії (Я. Сібелі-ус), Україні (М. Лисенко).

Музична культура рідного краю мала великий вплив на творчість українського композитора Л. Ревуцького.

З його іменем пов’язана ціла епоха розвитку української академічної музики, Л. Ревуцький є також основоположником української музичної школи. У творчості композитора нерозривно поєднані музичний фольклор рідного краю, традиції професійної української музики та індивідуальне композиторське бачен-

ня. Його творам притаманні життєрадісність, ліризм, широта і багатство емоцій. Спадщина композитора утворює своєрідний світ національної музики, для якого характерна краса гармонії та мелодії народних ліричних пісень і дум.

У симфонії №2 Л. Ревуць-кий постає в єдності зі своїм народом і природою рідного краю.

Головна тема нагадує політ, порив вітру, своєрідне втілення мрії. Композитор наче співає величний гімн своєму народові.

Мелодія твору пов’язана з народними піснями, які в музиці Л. Ревуцького передані з новими барвами.

Інструментальна музика без слів і коментарів створює свій образ за допомогою звуків та засобів виразності. Що таке музичний образ? Чи можна його «побачити»?

Музичний образ — це віддзеркалення в музиці явищ життя і духовного світу людини. У великих композиціях музичний образ діє як складна система, що розкриває зміст твору.

Л. Ревуцький. Симфонія №2 (фінал).

Проаналізуй цей твір за таким планом:

1.    Що ти уявляєш, слухаючи музику?

2.    Як ти гадаєш, чи передав композитор за допомогою музики свою любов до рідного краю?

3.    Які музичні образи були відчутні у творі?

4.    Охарактеризуй засоби музичної виразності та мелодію симфонії.

5.    Розкажи про своє враження від прослуханої композиції.

Лев (Левко) Миколайович Реву-цьк.ий — український композитор, педагог, автор симфоній, концертів для фортепіано, сонат, прелюдій, творів для скрипки й віолончелі з фортепіано, хорової кантати «Хустина», вокальних збірників «Галицькі пісні», «Сонечко», «Козацькі та історичні пісні» тощо. У творчому доробку Л. Ревуцького є близько 120 оригінальних обробок народних пісень. Творчість композитора увійшла до золотого фонду української класики.

Приготуй акварельні фарби та пензлик. Намалюй свої враження від музики Л. Ревуцького.

МУЗИКА РІДНОГО ДОМУ

Від Києва до Львова, від Криму до Карпат Земля моя чудова цвіте, як зелен-сад. Дніпрова хвиля синя дзвенить, немов струна, Для мене, Україно, ти — пісня і весна!

Приспів:

Музика, музика,

Музика рідного дому,

Дай мені радості, радості, Клич мене знову!

Тут мої мама і тато,

Тут моя пісня крилата Жде мене, жде мене!

Двічі

Десь там за небокраєм країни, наче рай, Але для мене раєм залишиться мій край. Дарує горобина рубіни край вікна,

Як мати, Україно, для мене ти одна! Приспів.

Розглянь малюнки, на яких зображено різні куточки України. Підбери ілюстрації до пісень «Гуцулка Ксеня», «Пісня про Дніпро» та «Києве мій».

Богдане! Я хочу створити проект, присвячений музиці мого рідного краю. До цієї музичної скарбнички мають увійти найкращі вокальні твори. Цікаво, аякий проект приготуєш ти?

Христино, а я відвідаю місцевий краєзнавчий музей. Може, там вдасться дізнатися про видатних композиторів нашого краю та виконавців інструментальних творів.

Розкажи про музичну краєзнавчу скарбничку рідного краю. Назви імена відомих музикантів свого краю.

Що таке музичний образ? Охарактеризуй музичний образ пісні О. Злотника.

Послухай музичний альбом. Чи є серед прослуханих творів зразки музичної культури твого рідного краю?

Приєднайся до проекту наших друзів та створи музичну скарбничку свого краю.

 

Це матеріал з підручника Музичне мистецтво 7 клас Кондратова

 

Автор: admin от 31-01-2017, 11:49, Переглядів: 15407