Народна Освіта » Основи здоров'я » Урок 2. Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя

НАРОДНА ОСВІТА

Урок 2. Формування здорового способу життя. Переваги здорового способу життя

Мета: показати, як формується здоровий спосіб життя, у чому полягають переваги здорового способу життя; розглянути основні принципи і правила здорового способу життя; виховувати свідоме ставлення до збереження власного здоров'я.

Матеріали та обладнання: фотографії, плакати, ілюстрації, на яких зображений здоровий спосіб життя і приклади його формування, комп'ютерна презентація MS PowerPoint.

Поняття: зміцнення здоров'я, здоровий спосіб життя, активний спосіб життя.

Тип уроку: комбінований (засвоєння нових знань, практична вправа).

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

Бесіда

— Як пов’язаний спосіб життя людини з її здоров’ям?

— Як взаємозв’язані різні складові здоров’я? Наведіть приклади.

— Доведіть, що здоровий спосіб життя розрахований на звичайну людину.

Перевірка наявності виконаного домашнього завдання в робочому зошиті.

iii. мотивація навчальної діяльності

Обговорення ситуації

Андрій протягом року робив зранку зарядку, грав з друзями у футбол, дотримувався режиму дня. Микола, навпаки,

пізно лягав спати, зранку завжди поспішав, тому не встигав робити зарядку, віддавав перевагу комп’ютерним іграм і ніколи не планував свій час. Як ви вважаєте, хто з них практично не хворіє і добре навчається, а хто хворіє, пропускає заняття і має дуже скромні успіхи в навчанні? Чому?

Слайд № 1

Учитель уважно вислуховує відповіді дітей і дає свій коментар, звертаючи увагу на те, що формування здорового способу життя вимагає певних зусиль, але переваги здорового способу життя цілком виправдовують ці зусилля.

Повідомлення теми уроку, постановка мети й завдань уроку

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Як формується здоровий спосіб життя Бесіда

— Що таке здоровий спосіб життя?

(Здоровий спосіб життя — це дотримання, звичне виконання певних правил, які забезпечують людині гармонійний розвиток, високу працездатність, душевну рівновагу, здоров’я.)

— Як ви вважаєте, чи дається нам здоровий спосіб життя від народження?

— Чи може здоровий спосіб життя формуватися поступово протягом життя?

Учитель уважно вислуховує відповіді дітей.

Розповідь учителя

Так, здоровий спосіб життя не дається нам від народження. Він формується поступово протягом життя. Спочатку з’являються корисні для здоров’я звички, а потім і потреба в здоровому способі життя.

Важливо налаштуватися на здоровий спосіб життя, захотіти бути здоровим фізично, розвиненим інтелектуально і духовно. Необхідно дотримуватися правил гігієни: прагнути

чистоти, розумно чергувати роботу й відпочинок, використовувати для зміцнення здоров’я сонце, повітря, воду. Важливо раціонально харчуватися, поважати й любити фізичну культуру. Крім цього, треба навчитися керувати своїми почуттями і настроєм, жити в злагоді з оточуючим світом.

Якщо ваші батьки ведуть активний спосіб життя, ходять у походи, їздять на велосипеді, катаються на лижах, то, вочевидь, ви будете робити те саме разом з ними. Тобто ми можемо переймати в батьків їхній здоровий спосіб життя.

Давайте разом зробимо схему, яка показуватиме, із чого складається здоровий спосіб життя.

Учитель фіксує відповіді школярів.

Слайд № 2

У процесі життя ми щодня робимо вибір. Наприклад, устати вчасно або ще поспати, почистити зуби або не робити цього, приготувати уроки або погуляти у дворі, взяти сигарету, яку нам запропонували в дворовій компанії, або відмовитися від неї. Але якими б різноманітними не були ситуації, коли ми робимо вибір, ми завжди вибираємо між здоровим способом життя і таким, який шкодить нашому здоров’ю. Здоровий спосіб життя — це результат величезної кількості правильних виборів, які ми зробили протягом місяців і років.

— Наведіть приклади таких виборів, які ви робили протягом життя.

Учитель уважно вислуховує відповіді учнів, звертаючи увагу на те, що кожного разу вибір може впливати на подальше життя і здоров’я.

Розповідь учителя

Так, ви побачили, що ваш вибір є важливим. Пам’ятайте, що коли ми обираємо ту чи іншу поведінку, ми повинні замислитися про своє здоров’я та своє місце в людському суспільстві. Важливо знати, що потім, коли ви здобудете професію й будете влаштовуватися на роботу, ваше здоров’я,

характер, товариськість будуть оцінюватися так само, як і професійні знання, а можливо, ще й вище.

— Поясніть вислів стародавнього філософа Сократа: «Якщо ти достатньо розумний, то слід подбати про своє здоров’я, оскільки здоров’я — це не все, але без здоров’я — все ніщо».

Слайд № 3

Учитель уважно вислуховує відповіді дітей.

Обговорення ситуації

Уявіть таку ситуацію. Замість того щоб вчасно зробити уроки, ви сиділи перед телевізором, постійно перемикаючи канали або ж гралися на комп’ютері. За уроки взялися пізно, тоді, коли ваш організм уже стомився й навчальний матеріал погано засвоювався, тому ви просиділи допізна. Уранці ви насилу прокинулися, прийшли до школи в кепському настрої, вас, звісно, викликали, і ви отримали погану оцінку. Як ви гадаєте, чому виникли проблеми? Як з ними впоратися?

Учитель уважно вислуховує відповіді дітей і звертає увагу на те, що є певні принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя.

— Давайте разом складемо схему, що показуватиме принципи, на яких ґрунтуються правила здорового способу життя.

Правила здорового способу життя ґрунтуються на принципах:

забезпечити раціональне харчування; підтримувати оптимальний руховий режим; займатися загартовуванням організму; дотримуватися правил особистої гігієни; підтримувати позитивний емоційний стан; займатися інтелектуальним розвитком; займатися моральним і духовним розвитком; формувати в себе вольові якості; ніколи не набувати шкідливих звичок.

Слайд № 4

2. Переваги здорового способу життя Фронтальна бесіда

— Які переваги має здоровий спосіб життя?

Розповідь учителя з елементами бесіди

Таким чином, ми зрозуміли, що здоровий спосіб життя дає багато переваг, оскільки покращує всі складові здоров’я.

Фізичне здоров’я дає можливість подорожувати, під-корювати гірські вершини, плавати на байдарках по річках, ходити в походи, стрибати з парашутом. Це велика радість — відчувати своє здорове, міцне тіло, готове до активної фізичної роботи.

Соціальне здоров’я дає людині можливість бути корисною для суспільства, затребуваною, мати професію, яка приносить радість, творчо розвиватися.

Психічне і духовне здоров’я, яке дарує людині здоровий спосіб життя, теж має велике значення. Здатність адекватно оцінювати і сприймати свої почуття і відчуття, свідомо керувати своїми емоціями робить нас сильнішими. Будучи врівноваженою особистістю, людина здатна протистояти стресовим навантаженням, знаходити безпечні виходи для негативних емоцій. Вона володіє інтелектом, який дозволяє їй пізнавати світ і правильно орієнтуватися в ньому, досягати своїх цілей, успішно вчитися і працювати, розвивати свій духовний потенціал.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Обговорення ситуації

Для давньогрецького філософа й математика Піфагора здоров’я учня було таким самим важливим, як і його знання. Як ви вважаєте, чому?

Слайд № 5

Учитель вислуховує відповіді учнів.

— Яке значення для здоров’я мають правила здорового способу життя?

— Наведіть аргументи на користь здорового способу життя.

— Доведіть, що спосіб життя впливає на здоров’я.

Далі пропонується практична вправа, робота над якою розпочинається на цьому уроці, а її результат буде презентований на наступному уроці. Учитель пропонує сформувати робочі групи для створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя.

Після формування груп кожна з них обирає собі керівника і складає план спільної роботи. Група визначає, який вид реклами обрати і яку сторону здорового способу життя рекламувати, розподіляє обов’язки всіх членів групи.

Вправа № 1 «Створення соціальної реклами про здоровий спосіб життя»

Мета: навчитися створювати різні форми соціальної реклами про здоровий спосіб життя.

Хід роботи

1. Визначте, який вид реклами ви хочете використовувати (плакат, білборд, сценарій зйомки рекламного відеоро-лика, вірш, лозунги тощо).

2. Визначте, який бік здорового способу життя ви хочете рекламувати (той, що поліпшує фізичне здоров’я, або соціальне здоров’я, або психічне і духовне здоров’я).

3. Підготуйте матеріал, який свідчить про те, що такий спосіб життя є корисним для здоров’я.

4. Підготуйте: плакат або опис білборда, якщо ви обрали плакат або білборд, сценарій зйомки рекламного відеоролика, якщо ви обрали відеоролик, напишіть вірш, якщо обрали саме його, або текст лозунгів.

5. Презентуйте вашу рекламу в класі.

6. Порівняйте свою рекламу з тією, яку підготували ваші однокласники.

7. Зробіть висновки.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Прочитати параграф підручника, виконати відповідні завдання в робочому зошиті, групам підготувати презентації соціальної реклами про здоровий спосіб життя.

VII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Підсумкова бесіда

— Яке значення для здоров’я мають правила здорового способу життя?

— Наведіть аргументи на користь здорового способу життя.

— Доведіть, що спосіб життя впливає на здоров’я. Словничок до уроку

Здоровий спосіб життя — це індивідуальна система поведінки й звичок кожної окремої людини, що забезпечує їй потрібний рівень життєдіяльності, здоров’я і довголіття.

Зміцнення здоров’я — це процес, що дозволяє людям поліпшити своє здоров’я, а також посилити контроль за ним.

 

Це матеріал посібника Плани-конспекти уроків з Основ Здоров'я за 7 клас О. В. Тагліна

 

Категорія: Основи здоров'я

Автор: admin от 29-01-2017, 13:26, Переглядів: 6423