Урок 11. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів
Мета уроку: домогтися засвоєння правил піднесення одночленів до степеня та множення одночленів; сформувати вміння виконувати піднесення одночленів до степеня та множення одночленів; розвивати вміння проводити аналогії; виховувати уміння самоорганізовуватися.
Очікувані результати: учні повинні знати правила піднесення одночленів до степеня та множення одночленів, вміти виконувати піднесення одночленів до степеня та множення одночленів.
Основні поняття: одночлен, стандартний вигляд одночлена, коефіцієнт одночлена, степінь одночлена.
Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
I. організаційний етап
II. перевірка домашнього завдання
Виконання завдання на картці з друкованою основою
Якщо твердження є правильним, позначте його позначкою «+», якщо неправильним — позначкою «-».
III. актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
1. Сформулюйте властивості множення. Які властивості використано для перетворення:
2. Сформулюйте правило множення степенів з однаковими основами. Наведіть приклади. Прокоментуйте виконання множення:
3. Сформулюйте правило піднесення степеня до степеня. Наведіть приклади. Прокоментуйте виконання піднесення до
степеня:
IV. формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Ми знаємо, що можна виконувати дії над числами. А чи можна виконувати дії над одночленами? (Учні висловлюють припущення.) Відповідь на це запитання ствердна. Сьогодні ми навчимося виконувати множення одночленів і піднесення одночленів до степеня, згодом — додавати і віднімати одночлени, а в старших класах — виконувати ділення одночленів.
V. сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
робота з підручником
Учні знаходять у підручнику правила множення одночленів і піднесення одночленів до степеня, опрацьовують їх, потім обговорюють, наводять приклади.
1. Множення одночленів
Добутком одночленів є одночлен.
Щоб перемножити одночлени, числові множники перемножують, а до буквених застосовують правило множення степенів з однаковими основами.
2. Піднесення одночлена до степеня
Натуральним степенем будь-якого одночлена є одночлен. Щоб піднести одночлен до степеня, слід піднести до цього степеня кожний множник одночлена і здобуті степені перемножити.
Наприклад,
_ Колективне виконання завдань під керівництвом учителя
1. Виконайте множення одночленів:
2. Виконайте піднесення до степеня одночлена:
VI. ОСМИСЛЕННЯ нового МАТЕРІАЛУ
виконання усних вправ
1. Виконайте множення одночленів:
2. Виконайте піднесення до степеня одночлена:
Колективне виконання завдань під керівництвом учителя
1. Виконайте множення одночленів:
2. Знайдіть добуток одночленів:
4. Спростіть вираз:
VII. підбиття підсумків уроку
Фронтальне опитування
1. Сформулюйте правило множення одночленів.
2. Сформулюйте правило піднесення одночлена до степеня.
VIII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Індивідуально.
Спростіть вираз
де n — натуральне число.
Автор: admin от 29-01-2017, 09:21, Переглядів: 5206