Урок 8. Властивості степеня з натуральним показником
Мета уроку: домогтися засвоєння властивостей степеня з натуральним показником та правил виконання дій зі степенями; сформувати вміння застосовувати властивості степеня до розв'язування задач; розвивати творчі здібності, навички самоконтролю; виховувати зацікавленість у пізнанні нового.
Очікувані результати: учні повинні знати властивості степеня з натуральним показником, вміти виконувати дії зі степенями.
Основні поняття: степінь, основа і показник степеня, дії зі степенями.
Обладнання: підручник, роздавальні матеріали.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Хід уроку
I. організаційний етап
II. перевірка домашнього завдання
Математичний диктант
Варіант 1 [2]
1. Подайте у вигляді степеня добуток 0,9 • 0,9 • 0,9 • 0,9
2. Подайте у вигляді добутку однакових множників
3. Обчисліть:
5. Порівняйте з нулем значення виразу
4. Знайдіть значення виразу
6. Подайте у вигляді квадрата або куба числа: -8; 16; -64;
[Учні здійснюють самоперевірку за відповідями, заздалегідь підготовленими вчителем.]
Відповіді
III. актуалізація опорних знань
Бліц-опитування
1. Назвіть множники в добутку:
2. Подайте у вигляді дробу частку:
3. Подайте у вигляді частки дріб:
IV. формулювання теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя
Як ви вважаєте, чи складно знайти значення виразу
Відповідь: нI. Але для того, щоб значення цього виразу було знайти нескладно, потрібно знати властивості степеня. Сьогодні ми вивчимо властивості степеня й навчимося застосовувати їх до розв’язування задач.
V. сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
робота з підручником
[Учитель пропонує учням, скориставшись підручником, заповнити таблицю.]
Властивість степеня |
Доведення властивості |
Правило дії зі степенями, що випливає з властивості |
Приклади |
Множення степенів з однаковими основами |
|||
Ділення степенів з однаковими основами |
|||
Піднесення степеня до степеня |
|||
Піднесення добутку до степеня |
Колективне виконання завдань під керівництвом учителя
1. Подайте у вигляді степеня з основою х вираз:
2. Піднесіть до степеня добуток:
3. (запропоновано на етапі мотивації навчальної діяльності)
Знайдіть значення виразу
VI. ОСМИСЛЕННЯ нового МАТЕРІАЛУ
виконання усних вправ
1. Подайте у вигляді степеня:
2. Спростіть вираз:
Колективне виконання завдань під керівництвом учителя
1. Подайте у вигляді степеня добуток:
3. Піднесіть до степеня степінь:
4. Піднесіть до степеня добуток:
5. Знайдіть значення виразу:
vм. підбиття підсумків уроку
Фронтальна бесіда
1. Сформулюйте властивості степеня з натуральним показником.
2. Сформулюйте правило:
а) множення степенів з однаковими основами;
б) ділення степенів з однаковими основами;
в) піднесення степеня до степеня;
г) піднесення добутку до степеня.
3. Наведіть приклади застосування властивостей степеня з натуральним показником до:
а) спрощення виразів;
б) обчислення значень виразів.
VIII. домашнє завдання
Індивідуально.
Обчисліть:
Це матеріал з посібника Майстер-клас з Алгебри за 7 клас Кушнір
Автор: admin от 29-01-2017, 09:18, Переглядів: 4732