Народна Освіта » Технології ( Трудове навчання ) » Перша допомога при ураженні електричним струмом

НАРОДНА ОСВІТА

Перша допомога при ураженні електричним струмом

Ураженого струмом насамперед треба звільнити від дії струму. Варто пам’ятати, що доторкатися до людини, яка перебуває під дією струму, небезпечно. Той, хто надає допомогу, повинен дотримуватися таких правил:

1) для припинення дії струму на потерпілого - вимкнути найближчий рубильник;

2) якщо негайно вимкнути рубильник неможливо, то треба відтягти потерпілого від струмопровідних частин. Це можна зробити різними способами залежно від того, при яких обставинах сталось ураження. Щоб відтягти потерпілого від струмопровідних частин електричної установки, надівають гумові рукавиці або обмотують руки сухою тканиною, а під ноги, якщо є можливість, підкладають суху дошку. Рекомендується відтягати потерпілого однією рукою (рис. 134).

Якщо потерпілий після припинення дії струму не опритомнів і його дихання не відновилося, то на місці ураження йому починають робити штучне дихання. Перед цим треба розстібнути одяг, що перешкоджає диханню. Негайно відкрити потерпілому рота, витягнути язик, щоб не западав до гортані.

Прийомами штучного дихання і зовнішнього масажу серця необхідно кожному школяреві оволодіти на практиці під керівництвом досвідченого фахівця (рис. 135, 136).

Негайно викликати швидку допомогу.

ПРАКТИЧНА РОБОТА

Електричні вимірювання.

? Вимірювання струму і напруги в колах

постійного і змінного струму

Мета роботи: Навчитися користуватися технічними амперметрами і вольтметрами, вмикати їх в електричні ланцюги і вимірювати струм та напругу, скласти схему (див. рис. 130).

Якщо схему складено для постійного струму, вимірювання про-

hводять магнітоелектричними приладами. Струм для живлення беруть від газотронного випрямляча або від акумуляторної батареї. Тією самою схемою користуються для вимірювання змінного струму, але в ланцюг вмикають прилади електромагнітної системи. При цьому під’єднують до обмотки низької напруги шкільного трансформатора.

В описаній схемі електричний струм іде через лампові реостати. Лампи реостата сполучені паралельно.

Змінюючи кількість ламп, можна змінювати величину струму,

!який іде через реостат.

На підставі зовнішнього огляду визначте:

а) якої системи прилад;

б) характеристику шкали (рівномірна чи нерівномірна);

в) ціну поділки;

г) призначення приладу (для вимірювання якого струму - постійного чи змінного);

д) які електричні величини можна вимірювати цим приладом (величину струму чи напругу );

е) межі можливих вимірювань;

є) клас точності;

ж) положення приладу при вимірюваннях;

з) номер приладу та рік випуску.

Зніміть покази амперметра і вольтметра.

Підрахуйте потужність, яку споживає кожний з лампових реостатів. Розрахунки зробіть за відомою вам формулою:

Гр = і • V,

де Р - потужність у ватах, І - величина електричного струму, V — велична електричної напруги.

Вимірювання опору авометром

Авометр є універсальним приладом, який дозволяє вимірювати різні значення струмів, напруг і опорів. Для кожного виду вимірювань необхідно відповідним чином встановлювати перемикач, штекери з провідниками для під’єднань. При вимірюваннях опорів щоразу треба перевіряти «нуль» за шкалою Ом.

Напруги та струми (постійні і змінні) вимірюються за допомогою відповідних шкал. У кожному окремому випадку необхідно визначити ціну одного ділення шкали.

Мета роботи:

1. Ознайомитись зі схемою авометра. Практично вивчити будову і можливі вмикання приладу для різних вимірювань, на які він розра хований. Навчитись вимірювати цим приладом величини постійної і змінної напруги, сили постійного струму та опорів.

2. Перемкнути авометр для вимірювань опорів (обрати множник 10 або 100 для підрахунку по шкалі (Ом). Замкнути між собою з'єднувальні провідники і установити «нуль» за шкалою Ом.

3. Виміряти і записати величину п'яти резисторів.

4. З'єднати три резистори паралельно, виміряти опір цього з'єднання і перевірити отриманий результат розрахунком за форму

лою:

і = і + і + і

я я. я. я.

де Я - загальний опір схеми, ЯІ - опір першого резистора, Я, - опір другого резистора, Ял - опір третього резистора.

5. З'єднати останні два резистора паралельно, виміряти і перевірити розрахунком величину опору цієї групи.

6. З'єднати обидві паралельні групи послідовно одна з одною, виміряти вели чину загального опору отриманої мережі або схеми.

7. Приєднати ланцюг до джерела струму. Перемкнути авометр для вимірювання напруги до 10 В. Знайти ціну одного ділення шкали. Виміряти напругу на всій зовнішній ділянці кола і на групі з двох пара лельних опорів, а також на групі з трьох опорів.

8. Виміряти загальний струм і струм, іцо тече через кожний резистор. Перевірити розрахунком отримані результати.

Квартирна електромережа

 

Це матеріал з підручника Трудове навчання 8 клас Мадзигон

 

Автор: vlad2017 от 3-01-2017, 21:05, Переглядів: 1763