Народна Освіта » Технології ( Трудове навчання ) » Технології добору одягу і взуття та догляду за ними

НАРОДНА ОСВІТА

Технології добору одягу і взуття та догляду за ними

§ 19

 

Опорні поняття

Стилі підліткового середовища, дрес-код, імідж, добір і правила примірювання нового одягу, взуття.

Навіщо це тобі потрібно?

Завжди пам'ятай, кожна людина — неповторна і особлива. Негарних людей не існує. Є лише ті, що не вміють вдягатися враховуючи свої індивідуальні особливості та вподобання. Навчишся правильно, зі смаком добирати одяг і взуття й завжди матимеш гарний вигляд.

Підлітковий період з 11 до 17 років — період входження людини в доросле життя. Це особливий вік, коли хочеться самоствердитися, виразити свій внутрішній світ, потреби, навіть протест. Деякі підлітки інтенсивно навчаються або займаються спортом, а деякі проявляють себе через одяг, неординарну зовнішність.

Треш-Іоок. Слово «треш» у перекладі з англійської означає «сміття», «мотлох». Так називали в минулому столітті у СІЛА тих, хто протиставляв себе загальновизнаній культурі. їхня мода — це мода без обмежень, іронічний протест проти стандартів, епатування яскравими, крикливими кольорами в макіяжі, фарбуванні волосся, одязі (мал. 101).

 

У стилі треш-іоок керуються лише власними відчуттями, бажаннями і смаками. Тут вітають сміливі експерименти у доборі непоєднуваних предметів, наприклад, потерті джинси і класичне пальто, строга сорочка з краваткою і кросівки, бальна сукня й чоботи з широкими халявами тощо. Невід’ємним атрибутом є яскраві колготи, легенси з дірками.

Серед молоді постійно розвиваються різні модні течії, спільноти, яких об'єднують подібні погляди на життя. Поведінка й зовнішній вигляд прихильників таких спільнот кардинально відрізняються від загальноприйнятих.

 

Цікаво, що підлітки, які належать до цієї течії, негативно ставляться до шопінгу, споживацького способу життя.

 

Хіпстери пропагують неспожи-вацький спосіб життя, вільнодумство. їхні вподобання — демонстративно недбалий стиль, часом облягаючий фігуру поясний одяг, майки, футболки, светри з надписами, зображеннями тварин, міст, картаті сорочки, незмінний атрибут — кеди (мал. 102). Цей стиль поєднує вінтажні (витримані роками) і сучасні предмети одягу.

Кавай — у перекладі з японської означає «пухнастий», «миленький». У цьому стилі особливо цінується все, що зроблено своїми руками, за своїми унікальними ескізами — светри до колін, багато мережива, яскраві декоративні елементи (мал. 103).

 

Кавай поєднує в одязі всі кольори веселки, наприклад, може бути один кед синій, а другий — зелений, а якийсь елемент одягу нейтрального кольору — це справжній кавай.

Добираючи стиль одягу, враховуй свої вподобання, настрій, особливості фігури, але пам’ятай про його відповідність призначенню, ситуації, події. Кожному стилю одягу — свої час і місце!

 

Або темні облягаючі джинси, а поверх — яскрава спідниця.

Багато шкіл, компаній, ділових офісів та інших установ мають власний дрес-код. Що таке дрес-код? Навіщо він? Яким він має бути в школі? Це запитання, на які знаходитимемо відповіді разом.

Дрес-код (англ. сігезвсойе — кодекс одягу) — форма одягу для відвідування певних заходів, організацій, закладів. Він показує приналежність людини до певної професійної чи соціальної групи.

Завдяки дрес-коду ми з легкістю розрізняємо працівника заправки, торговельної мережі, банку, медичного закладу тощо. Дрес-код — це дисципліна, етикет, охайність.

Шкільний дрес-код. У більшості шкіл існує вільна форма одягу. Але існують також спільні для всіх правила. Одяг мусить бути чистий, випрасуваний, охайний, без надмірностей, надписів, безпечний для інших (без шипів, заклепок, гачків, що виступають).

У стінах школи недоречними є: / Зовнішній вигляд учнів — це

головні убори, окуляри від сонця; імідж школи!

надто облягаючий і прозорий одяг;

спідниці вище кінчиків пальців рук, опущених уздовж тулуба (опусти руки і перевір, якої довжини твоя спідничка чи сукня); топи з відкритими плечима, спиною або шнурівками; сітчасті колготи, шльопанці тощо.

Деякі освітні установи чітко визначають, який одяг прийнятний і неприйнятний, наприклад, ось як це чітко визначено в одному з вищих навчальних закладів Америки (мал. 104).

Кожна школа може розробити власний дрес-код для своїх учнів, щоб вони завжди мали стильний та охайний вигляд.

Імідж складається з багатьох нюансів.

1. Які стилі відомі тобі в підлітковому середовищі?

2. Що таке дрес-код?

3. Що неприйнятно для шкільного дрес-коду?

4. У чому різниця між дрес-ко-дом та іміджем?

 

І

 

привабливий зовнішній вигляд в цілому; правильна, грамотна мова; природно-достойні манери поведінки;

спокійна реакція на похвалу або критику тощо.

Дизайнери-модельери постійно працюють над створенням нових моделей шкільної форми (мал. 105). Користуючись їхніми рекомендаціями, можна вдало створити власний гардероб.

Свою індивідуальність і творчість можна цілком виразити через аксесуари і шкільні приладдя (мал. 106, с. 200): стильну сумку, пояс із красивою пряжкою, блокноти, ручки тощо.

Розмір одягу та взуття. Будь-який одяг потрібно купувати за відповідним фігурі розміром. Виробники маркують свої вироби, тобто наносять розміри одягу та взуття безпосередньо на товар, ярлики, контрольні стрічки.

У магазинах можна вдало придбати готовий одяг, якщо чітко знати свій розмір. Для того щоб правильно визначити розмір, потрібно знати такі мірки: обхват грудей, стегон і зріст. Ці мірки округляють до найближчого числа, що ділиться на 4. Загальний розмір одягу визначатиме розмір обхвату грудей, поділений на 2.

Наприклад, якщо отримані й округлені розміри становлять 158-84-90, то загальний стандартний розмір одягу за вітчизняними мірками буде 42 (84:2 = 42).

Отже, в Україні розмір одягу позначають трьома цифрами: першою цифрою позначають зріст, другою — обхват грудей, третьою — обхват стегон.

Загальний розмір одягу визначає розмір грудей, поділений навпіл.

Головним параметром у визначенні розміру взуття є довжина стопи (мат. 107). Для визначення правильного розміру стань на чистий аркуш паперу А4 та обведи контур стопи без припусків. Виміряй контур стопи між двома найвіддаленішими точками. Результат округли. Наприклад, 22,4 см —22,5; 23,8-24.

Узгодити розміри одягу і взуття різних країн світу зручно, користуючись таблицями 12 та 13.

Таблиця 12

Жіночий одяг

Україна

40

42

44

 

46

48

50

52

Обхват грудей

80

84

88

 

92

96

100

104

Міжнародні

ХБ

Є

М

 

М

1_

І_

XI

Європейські

34

36

38

 

40

42

44

46

Німеччина

34

36

38

 

40

48

50

46

Франція

34

36

38

 

40

42

44

46

Італія

34

36

38

 

40

42

44

46

СІНА

8

10

 

12

14

16

18

Англія

8

 

10

12

14

16

Спортивний

1

2

3

 

4

5

6

7

Джинси

24/25

26/27

28/29

 

28/29

30/31

30/31

32/33

Таблиця 13

Жіноче взуття

Україна

34

35

36

37

со

со

39

40

41

США

4

4.5

5.5

6.5

7

8

9

9.5

Англія

2.5

3

4

5

5.5

6.5

7

8

Італія

-

36

36

37

;

38

39

40

Франція

36

36.5

37

38

38.5

39

40

41

Довжина стопи

22

22,5

23

23,5

24

24,5

25

25,5

Навіть знаючи свій розмір, нову річ потрібно приміряти! Подивитися, як

вона сидить на фігурі, чи вподобаний фасон одягу (взуття) пасує тобі.

Штани і джинси — універсальний і зручний вид одягу. Вони є в гардеробі практично кожної людини.

Штани — це давній різновид одягу, що має різне призначення. їх шиють з різних видів тканини та різного фасону (мал. 108, а). Ніколи штани не шиються із джинсової тканини. Вони не мають лейбл, заклепок.

Штани обирають ті, хто надає перевагу класичному стилю.

Джинси — це штани з цупкої бавовняної тканини, як правило, прошиті кольоровими нитками. їх шиють із заклепками, кишенями, нашивають лейбл, за яким можна визначити, до якої фірми та до якого стилю вони належать (мал. 108, б).

Джинси обирають ті, хто надає перевагу рухливому, спортивному стилю.

 

Щоб носити річ із задоволенням, треба обирати її відповідно до призначення та особливостей фігури людини.

 

Кожному типу фігури — свій фасон одягу!

 

»

Добір штанів і джинсів. Молодь полюбляє різні фасони штанів і джинсів (мал. 109).

 

Як зробити правильний вибір?

Під час добору готових штанів або джинсів потрібно враховувати різні параметри.

ПАРАМЕТРИ

 

• розмір;

об’єм стегон; г довжина; колір;

вид матеріалу; фасон.

Отже, щоб не викинути даремно кошти і вдало купити річ, потрібно знати особливості своєї фігури.

Особливості добору фасону штанів для різних типів фігури

1. Із правильними пропорціями — сміливо можеш добирати модель із низькою посадкою.

2. Для струнких, високих — із заниженою талією різної довжини, проте варто відмовитися від надто вузьких штанин.

3. Для невисоких — із прямими штанинами до підборів. І в жодному разі — облягаючі або занадто широкі!

А.. З не дуже тонкою талією пасуватимуть моделі з завищеною талією.

5. Із широкими стегнами й пласкими сідницями підходитимуть моделі дещо розширені донизу.

6. Для тих, хто вважає, що їхнім стегнам не вистачає об'єму, — зі світлих грубих тканин, декорованих У будь-якому разі, перш ніж

строченим малюнком, об’ємни- купувати штани обов’язково примі-ми кишенями, пряжками тощо. ряй їх.

Купувати джинси рекомендують на розмір менші, бо вони мають властивість розтягуватися, проте після прання дещо зсідатися.

Технології догляду за одягом. Засоби догляду18. Купуючи новий одяг, на жаль, ми рідко замислюємося, а як за ним потрібно доглядати? Навіть не здогадуючись про важливі тонкощі, часом закидаємо річ у пральну машину разом з іншими речами або сміливо заносимо над нею гарячу праску. Лише коли річ безнадійно зіпсовано, ми починаємо розгадувати позначки на бирці, шкодуючи про те, що не зробили цього раніше.

Уважно вивчай рекомендації, позначені на ярликах, контрольних стрічках. Дотримуйся інструкцій виробників! Ну а щоб полегшити виконання всіх інструкцій, стеж за новинками техніки, які перуть ніжніше, ніж руки, сушать швидше, ніж вітерець, і прасують найупертіші складки.

Рекомендації по догляду за джинсовим одягом

На джинсах не запрасовують стрілки — це вияв несмаку!

Прання.

1. Перевірити, щоб кишені були порожні.

2. Застібнути виріб і вивернути навиворіт.

 

3. Виріб темного кольору перед першим пранням варто замочити у підсоленій воді, додати трохи оцту. Це допоможе зберегти колір.

4. Застосовувати пральний порошок лише для кольорових тканин.

5. По можливості прати вручну. Порошок розводити теплою водою, а не сипати на виріб.

6. Прати в машині з режимом делікатного прання.

<§ Сушіння.

1. Випраний виріб ретельно розправити, надавши потрібної форми.

2. Сушити на свіжому повітрі, уникаючи сонячного проміння.

3. Не вдягати вологий виріб — втратить форму.

*

Технології догляду за взуттям. Асортимент взуття дуже різноманітний. За призначенням його поділяють на: сезонний, за статевими ознаками, повсякденний, святковий, спортивний, спеціальний, ортопедичний, профілактичний тощо.

Способи і засоби правильного догляду за взуттям залежать від матеріалів, із яких воно виготовлене. Для виготовлення різних деталей взуття використовують різний матеріал.

<

Оь

ш

<

 

о

 

Основні:

С дляверху: шкіра та хутро (натуральна, штучна, синтетична), замша, текстильні матеріали (ткані й неткані); для підошви: жорстка шкіра, каучук, гума, пластмаса, деревина. Допоміжні:

# для оздоблення взуття: застібки, пряжки, тасьма, стрічки, шнури;

• для скріплення деталей взуття: нитки, цвяхи, гвинти, клей.

Умовні позначення на ярликах, підошві чи устілці взуття дають інформацію про матеріали, з яких воно виготовлено (мал. 111).

Мал. 111. Умовні позначення на ярликах взуття

 

Рекомендації по догляду за взуттям

1. Взуватися за допомогою спеціальної ложки, щоб не заминати задники.

2. Очищати взуття від пилу, бруду, солі після кожного виходу на вулицю.

 

3. Просушувати взуття за кімнатної температури, наповнивши його м’яким папером або скориставшись сушильним пристроєм (мал. 112).

4. Змащувати лише просушене шкіряне взуття на ніч спеціальним кремом або воском залежно від сезону.

5. Полірувати — надавати блиску взуттю, натираючи м’якою тканиною з ворсом перед взуванням.

6. Очищати шкіряне взуття протягом дня зручно спеціальними маленькими щітками-губками, просякнутими кремом.

7. Очищати взуття від сторонніх запахів, вкладаючи в нього сіль у торбинці або в паперовому пакетику.

8. Ремонтувати вчасно, слідкувати, щоб набійки на підбори не надто стиралися, замки були справні тощо.

9. Зберігати взуття найкраще в окремих картонних коробках або полотняних мішечках у сухих і темних місцях, надавши йому потрібної форми.

Для кожного виду взуття є спеціальні креми, щітки й гумки!

 

10.Захистити взуття від молі, поклавши в нього лавандовий мішечок.

Правила добору взуття

Запорукою вдало вибраного взуття е його некваплива і правильна примірка. Примірку треба робити стоячи, бажано у другій половині дня, коли нога дещо ширша і плоскіша.

Враховувати найбільш важливі параметри для добору взуття — довжину, ширину і повноту.

Щоб вибрати взуття оптимальної ширини, потрібно вказівним пальцем руки провести по умовній лінії взуття від кістки великого пальця до мізинця ноги. Якщо шкіра трохи зморщується, то ширина взуття правильна.

Контур пальців ніг не повинен випинатися на шкірі взуття.

® Пальці ніг не повинні тісно впиратися в носок взуття.

Зберігати товарний чек на випадок , якщо виникне потреба обміняти взуття або повернути гроші.

Правила та санітарно-гігієнічні вимоги під час примірювання одягу та взуття примірюй нову нижню білизну лише поверх власної; літнє взуття приміряй на тонку шкарпетку, зимове — на теплу; щоб добре роздивитися одяг, вийди в ньому з примірочної й оглянь себе у великих дзеркалах; обов’язково порухайся в нових речах; ретельно оглянь якість швів в одязі, наявність дефектів; після шопінгу прийми душ, а куплені блузку, білизну, колготки, шкарпетки випери, верхній одяг попрасуй з обох боків (якщо виробник цього не забороняє).

До речі

Інноваційний австралійський проект тРогІ дає можливість назавжди позбутися від проблеми непідходящого розміру. тРогІ — це віртуальна примірочна, яка нагадує вдосконалену фотокабінку.

1. Яку роль відіграють аксесуари у шкільному дрес-коді?

2. Як правильно визначити розмір одягу та взуття?

3. Чому потрібно дотримуватися інструкцій виробника по догляду за одягом і взуттям?

4. Досліди сучасні засоби для догляду за одягом та взуттям.

5. Як правильно вибрати собі взуття?

6. Чому потрібно дотримуватися правил і санітарно-гігієнічних вимог під час примірювання одягу та взуття?

Практична робота

Розробка інструкції з дотримання дрес-коду ДЛЯ учнів СВОЄЇ ШКОЛИ

Уяви себе стилістом.

Інструменти та матеріали: ножищ, олівці, клей, альбоми, журнали, роздруківки з Інтернету, робочий зошит.

 

 

Послідовність виконайня роботи .

1. Розглянь різноманітні моделі одягу і взуття, використовуючи різні джерела інформації.

Добери ті моделі, які можна використати для шкільного дрес-коду: шкільних занять, урочистих подій, свят, вечорів тощо.

2. Скомпонуй гардероб для шкільного дрес-коду за таким списком: одяг, взуття, аксесуари.

3. Разом із однокласниками розроби інструкцію в творчій формі (колаж, парад ескізів буклет і т. і.) для учнів вашої школи з дотримання дрес-коду.

Скарбничка мудрості

Манери людини — дзеркало, у якому відображається її портрет.

Иоганн Гете

 

Скарбничка мудрості

 

Купуйте менше, вибирайте краще і робіть це самі!

Вів’єн Вествуд

 

Це матеріал з підручника Трудове навчання 8 клас Мачача, Стрижова

 

Автор: vlad2017 от 3-01-2017, 19:55, Переглядів: 7551