Народна Освіта » Всесвітня Історія » § 1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу

НАРОДНА ОСВІТА

§ 1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу

1. Які події і явища вивчає історія Стародавнього світу

1) Пригадайте вивчений у минулому році матеріал, вставте пропущені в тексті слова й запишіть у зошит.

Історія Стародавнього світу — частина ... історії, яка вивчає ... період у минулому людства. Вона охоплює період від ... найдавніших людей (2,5 млн років тому) до ... Римської імперії (476 рік). Це . і . період в історії людства.

Пропущені слова:

Найдовший, поява, найдавніший, падіння, всесвітня, перший.

2) Працюючи зі стрічкою часу:

•    позначте хронологічні межі періоду історії Стародавнього світу;

•    поясніть, як визначають роки до н.е.;

• порівняйте вислови «подія сталась 200 років тому» і «подія сталась за 200 років до н.е.»: яка між ними різниця.

•    назвіть і покажіть на лінії часу, у якому столітті й у якому тисячолітті занепала Римська імперія.

3) З історії Стародавнього світу ви, напевно, пам’ятаєте, що спочатку в Єгипті та Передній Азії, а потім і в інших країнах відбувся перехід до цивілізації. Слово «цивілізація» має кілька значень. Прочитайте і поясніть кожне з них на прикладах.

Цивілізація — це

•    рівень розвитку матеріальної і духовної культури, досягнутий суспільством на певному історичному етапі;

•    людська спільнота, яка протягом певного періоду та на певній території має стійкі особливі риси в економіці, культурі та суспільному устрої (наприклад, цивілізації Єгипту, Індії тощо).

4) На основі ілюстрацій назвіть, які основні періоди й цивілізації вивчає історія Стародавнього світу.

2. Що називаємо цивілізаційною спадщиною Стародавнього світу

Перевірте, чи добре ви пам’ятаєте історію Стародавнього світу, послідовно відповідаючи на запитання:

•    Де виникли найдавніші на земній кулі держави?

•    Як управлялися давні держави?

•    Що означає слово «демократія»? Яка країна є батьківщиною демократії?

•    Які правителі — царі, стратеги, імператори — вам запам’яталися? Чим саме?

•    З якими давніми законами ви ознайомилися? Про що в них йшла мова?

•    Пригадайте знаменитих полководців старовини. Чим вони прославилися?

•    Назвіть найважливіші винаходи й відкриття первісних людей.

•    У яких країнах виникла писемність? Які були її особливості?

•    У якій країні були створені цифри, що ми ними користуємося?

•    Якими винаходами китайців досі послуговуються народи світу?

•    Назвіть найзнаменитіші давні будівлі в Єгипті, Вавилоні, Китаї, Греції, Римі. Пригадайте, у яких країнах створені пам’ятки, зображені на ілюстраціях.

• Які твори живопису і скульптури Стародавнього світу вам запам’ятались? Опишіть один з них.

•    Які міфи Стародавнього світу ви пам’ятаєте?

•    Які релігії існували в різних країнах?

•    У якій країні вперше виникла віра в одного Бога?

Культури окремих країн Стародавнього світу, як струмочки, зливалися в єдиний потік. Кожен народ — навіть найменший — зробив свій внесок у культуру всього людства, у його цивілізаційну спадщину.

Обговоріть, як ви розумієте слова «цивілізаційна спадщина» й у чому полягає цивілізаційна спадщина Стародавнього світу.

Оберіть одне із пропонованих речень і закінчіть його:

«Сьогоднішній урок сподобався (не сподобався) мені, тому що...»

«Я люблю історію, тому що...»

«Мені було цікаво (не цікаво) на уроці, тому що...»

«Мені вдалося (не вдалося) пригадати (повторити).»

 

Це матеріал з підручника Всесвітня історія за 7 клас О.І. Пометун, Ю.Б. Малієнко

 

Автор: admin от 19-08-2015, 21:09, Переглядів: 8319