§ 1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу
1. Які події і явища вивчає історія Стародавнього світу
1) Пригадайте вивчений у минулому році матеріал, вставте пропущені в тексті слова й запишіть у зошит.
Історія Стародавнього світу — частина ... історії, яка вивчає ... період у минулому людства. Вона охоплює період від ... найдавніших людей (2,5 млн років тому) до ... Римської імперії (476 рік). Це . і . період в історії людства.
Пропущені слова:
Найдовший, поява, найдавніший, падіння, всесвітня, перший.
2) Працюючи зі стрічкою часу:
• позначте хронологічні межі періоду історії Стародавнього світу;
• поясніть, як визначають роки до н.е.;
• порівняйте вислови «подія сталась 200 років тому» і «подія сталась за 200 років до н.е.»: яка між ними різниця.
• назвіть і покажіть на лінії часу, у якому столітті й у якому тисячолітті занепала Римська імперія.
3) З історії Стародавнього світу ви, напевно, пам’ятаєте, що спочатку в Єгипті та Передній Азії, а потім і в інших країнах відбувся перехід до цивілізації. Слово «цивілізація» має кілька значень. Прочитайте і поясніть кожне з них на прикладах.
Цивілізація — це
• рівень розвитку матеріальної і духовної культури, досягнутий суспільством на певному історичному етапі;
• людська спільнота, яка протягом певного періоду та на певній території має стійкі особливі риси в економіці, культурі та суспільному устрої (наприклад, цивілізації Єгипту, Індії тощо).
4) На основі ілюстрацій назвіть, які основні періоди й цивілізації вивчає історія Стародавнього світу.
2. Що називаємо цивілізаційною спадщиною Стародавнього світу
Перевірте, чи добре ви пам’ятаєте історію Стародавнього світу, послідовно відповідаючи на запитання:
• Де виникли найдавніші на земній кулі держави?
• Як управлялися давні держави?
• Що означає слово «демократія»? Яка країна є батьківщиною демократії?
• Які правителі — царі, стратеги, імператори — вам запам’яталися? Чим саме?
• З якими давніми законами ви ознайомилися? Про що в них йшла мова?
• Пригадайте знаменитих полководців старовини. Чим вони прославилися?
• Назвіть найважливіші винаходи й відкриття первісних людей.
• У яких країнах виникла писемність? Які були її особливості?
• У якій країні були створені цифри, що ми ними користуємося?
• Якими винаходами китайців досі послуговуються народи світу?
• Назвіть найзнаменитіші давні будівлі в Єгипті, Вавилоні, Китаї, Греції, Римі. Пригадайте, у яких країнах створені пам’ятки, зображені на ілюстраціях.
• Які твори живопису і скульптури Стародавнього світу вам запам’ятались? Опишіть один з них.
• Які міфи Стародавнього світу ви пам’ятаєте?
• Які релігії існували в різних країнах?
• У якій країні вперше виникла віра в одного Бога?
Культури окремих країн Стародавнього світу, як струмочки, зливалися в єдиний потік. Кожен народ — навіть найменший — зробив свій внесок у культуру всього людства, у його цивілізаційну спадщину.
Обговоріть, як ви розумієте слова «цивілізаційна спадщина» й у чому полягає цивілізаційна спадщина Стародавнього світу.
Оберіть одне із пропонованих речень і закінчіть його:
«Сьогоднішній урок сподобався (не сподобався) мені, тому що...»
«Я люблю історію, тому що...»
«Мені було цікаво (не цікаво) на уроці, тому що...»
«Мені вдалося (не вдалося) пригадати (повторити).»
Це матеріал з підручника Всесвітня історія за 7 клас О.І. Пометун, Ю.Б. Малієнко
Автор: admin от 19-08-2015, 21:09, Переглядів: 8319